Gå til innhold

Millitæret er jaggu strengt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

to uker før termin ska samboeren min ut i hv på elverum(bor selv i gausdal).i fjor så husker jeg at han ikke alltid hadde god dekning så nådde han ikke så ofte på mobilen.

han fikk avslag på søknad om utsettelse.OMG!!!!serriøst...synes det er vel strengt.han ska være der i 8dager oxo.det er 3 dager mer enn i fjor oxo...

huff jeg har allerede vært på sykehuset med prem.rier og har hatt mye sterke mensen smerter i magen.så føler at det snart vil skje noe.har oxo 2cm åpning.så er bekkenløsningen værre en noen gang.så er ganske hjelpesløs...

flere som har en blivende far som ska ut i hv nærme termin?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen mann i hv, men får litt hakeslipp at slikt går ann altså. Håper det ordner seg for dere, og at fødselen skjer på et gunstig tidspunkt. Dere kan ikke klage da?

Skrevet

Det er nok ikke bare mlitæret som er sånn desverre...

Jeg er 6 dager over termin, og skal på s.hus imorra. Kan være jeg alt blir satt igang da... Og mannen min får ikke fri fra jobben for å være med... (da mister han den, var beskjeden) og vi har en 4åring, og en på 2,5 i tillegg

Skrevet

Mannen din får ikke fri for å være med??!!??? Er ikke det lovpålagt da? Lettere sjokkert her nå.

Når det gjelder HV så har jeg også en mann som er ut og inn der hvert år. Han har ikke fått innkalling enda så jeg håper virkelig at han slipper i år. Var visst et litt annerledes opplegg der i år. Hvor lang tid i forveien ble din mann innkalt, HI?

Skrevet

nei, nå må dere "slutte å tulle" (eller ikke dere da, men dere skjøøner hva jeg mener)

for det første- arbeidsgiveren til mannen din (du som sa han ble truet med oppsigelse) skal bare passe seg- han er ute på meeeget tynn is. Din mann, har RETT etter norsk lov, på fri i forbindelse med fødsel, han kan tilogmed ta seg TO uker fri!! Det heter omsorgspermisjon, og dette vil arbeidsgiveren hans få meeeeeeeeeget hardt svi for, om han prøver å bryte loven. Be mannen din sørge for å ta seg fri- jobben beholder han uansett, skulle det skje at de "sparker" han, kommer mannen din til å få økonomisk erstatning, OG beholde jobben- (mtp rettsak) makan!!

når det gjelder millitæret, så må dere klage- begrunn det med samme greien som i arbeidslivet. De får klare å finne et annet tidspunkt.

Forige fødsel, var vi oppi akkurat samme problemstilling, mannen min måtte på rep. Vi fikk endret tidspunktet da, slik at det ikke skulle kresje med termin.

Mannen var forresten ganske sur på hele opplegget, da han hadde jobbet i 8 år i forsvaret ombord på u-båt, som telegrafist. Og på rep, i tre dager- uti bushen- skulle han stå i ei bu, og dele ut klær til andre soldater- veldig REPITISJON... jaja

Skrevet

han har ringt de nå.så fikk beskjed om å skrive mail.haff...litt småbekymret nå...

vi fikk vite det i slutten av mars,at han sku ut i hv-øvelse. så sendte vi inn spm om å utsette samme dag!!!!å fikk ikke svar før i dag,håpløst å få svar i god tid å liksom...vi rindte dit for ca 2 uker siden å spurte om offer vi ikke hadde fått svar så da svarte de at -dette er en vanskelig sak så må drøftes igjenom en gang til!er det mulig.så fikk vi brev i dag da med svar...OMG.jeg tror jeg merker de dærre sinte gravid hormonene mine tar overhånd snart hehe

Skrevet

Forklar situasjonen til legen deres, da får han garantert sykemelding og slipper!!! Herregud, du trenger jo å ha han der...

Ikke gi dere!!!!

Skrevet

Burde fått utsatt det da!

Samboeren min ble innkalt til rep.øvelse i løpet av den tida han skulle ta sin del av permisjonen og være hjemme med sønnen vår. Han ringte først og fikk da beskjed om at han lite trolig ville få utsettelse for det var mange som var i en omsorgssituasjon, men kunne jo bare søke. Gjorde det, og fikk faktisk utsatt det- skjønt svaret kom seint og det var en stund i spenning...

Skrevet

Burde fått utsatt det da!

Samboeren min ble innkalt til rep.øvelse i løpet av den tida han skulle ta sin del av permisjonen og være hjemme med sønnen vår. Han ringte først og fikk da beskjed om at han lite trolig ville få utsettelse for det var mange som var i en omsorgssituasjon, men kunne jo bare søke. Gjorde det, og fikk faktisk utsatt det- skjønt svaret kom seint og det var en stund i spenning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...