Gjest Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Begynt å virkelig slite med bekkenløsning... Konstant vondt hele tiden, bortsett fra med en gang jeg står opp...blir verre hvis jeg er ute og går, eller gjør noe fysisk, selv om det bare er snakk om bitte litt. Er vindt i bekkenet, og nedover låret og i nederste del av ryggen... Er bare 20+4 så frykter at dette blir en laaang sommer...
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Har det på samme måte. Har masse energi tidlig på dagen, helt til jeg faktisk bruker kroppen, ryggen verker, strålinger nedover lårene og rundt ved korsryggen. Pluss de helsikes kynnerne! Var betydelig lettere å ha guttebaby i magen:P
EnJente_m_2Jenter Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Fikk min i uke 16, er drittlei merker jeg, orker bare ikke ! Nå aner jegikke hva jeg har i magen da, men det var slik med jenta også så er vel en jente inni her !
♥ ♂ i 07, ♀ i aug 09♥ Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har også bekkenløsning. Er 50% sykemeldt, og synes det hjelper masse. Kunsten er visst å redusere belastningen, og for meg hjelper det stort med noen timer "fri" hver dag til å slappe litt av. Så vil anbefale fysio + sykemelding så tidlig som mulig, for det blir ikke bedre av seg selv, og kun værrre om man stresser rundt som vanlig.
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er sykemeldt jeg da, så får ikke vært så mye mer i ro enn jeg er allerede...har vært sykemeldt pga hyperemesis siden uke5... Tenkte å høre med legen om henvisning til fysio neste gang jeg skal dit...
Gjest eelis+spire Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er bare 16+2, men har allerede blitt 100% sykemeldt på grunn av det helsikes bekkenet. Jeg fungerer ikke i det hele tatt. Lørdag følte jeg meg i fin form, så da motet jeg meg opp til å bytte gardiner. Og søndag klarte jeg nesten ikke å komme meg ut av senga. Jeg føler det er skikkelig risikosport å være gravid :-(
*Bo*og*Junior* Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Akupunktur og bassengtrening kan også være til hjelp. Snakk med legen eller jordmor så får du/dere henvisning videre.
1gang09 Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har også vært sykemeldt siden uke 16, er 22+4 nå, og er veldig fin om morningen, men så begynner jeg og gjøre noe og da blir det vondt med engang.. Skal begynne med akupunktur i morgen, håper det funker:)
mammatilleander ogPatrick Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 har det på samme måten, hatt bekkenløsning siden jeg blei gravid, 15+2 i dag, jeg er 100%sykemeldt, jobber i helsesektoren, ikke så lett å få tilrettelegging der.... jeg har hjelp av å gå med krykker, da avlaster jeg bekkenet litt, samt går til fysio og får veldig lett massasje tre dager i uken... det blir noen laaaange uker gjennom sommeren og utover høsten kjenner jeg... ønsker dere bare så masse lykke til....
MiMa09 Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Det er no skikkelig dritt med den bekkenløsningen. Jeg var i superform frem til uke 19, da begynte det å bli vondt i ryggen. Men jeg trodde det var ryggtrøbbel og ikke bekkenløsning, så da jeg var hos lege i uke 21 og han sa hva det egentlig var ble jeg super lei meg. Jeg ble sykemeldt 50% umiddelbart, og kunne ha fått mer sykemelding om jeg ville. Jeg hadde jo mest lyst å være på jobb hele tida men kjenner at det hjalp mye med den sykemeldinga. Er 23+4 nå, og skal på kontroll igjen hos lege når jeg er 25. Tror jeg ber om å bli fullt sykemeldt da, til tross for at jeg egentlig ikke føler meg så innmari dårlig. Det er bare det at de dagene jeg er på jobb (jobber annenhver dag) er superkjipe fra rundt lunsjtider, de jeg ikke er på jobb føler jeg meg egentlig ikke så verst. Men tror ikke jeg skal ha dårlig samvittighet for en sykemelding av den grunn.... Eller?
Onna Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er 60% sykemeldt pga bekkenet, og jeg valgte å heller jobbe 3 timer om dagen framfor å ha noen lange dager og noen fri. Du skal ikke vurdere å gjøre det slik istedet?
Allybeen ♂ ♂ ♀ Skrevet 5. mai 2009 #12 Skrevet 5. mai 2009 Jeg er 40% sykelemdt pga. bekkenløsning. Legen ville helst at jeg skulle få kortere dager, men dette ville ikke arbeidsgiveren min gå med på. Så merker at den sykemeldingen ikke akkurat var store vitsen.. Skal til legen igjen om et par uker for å fornye sykemeldingen, og kommer da til å be om 100%. Er helt ødelagt etter en halv dag på jobb, og kommer ikke til å ha dårlig samvitttighet siden arbeidsgiveren min ikke kan gi kortere dager. Er også bare vikar med kontrakt som går ut i juni, så full sykemelding gjør at jeg i tillegg får lønn frem til permisjonen.
Panterjenta85 Skrevet 5. mai 2009 #13 Skrevet 5. mai 2009 Har et tips som de kom med i Life-butikken her jeg bor. Tenkte jeg skulle kjøpe meg sånne morsomme MBT-sko (ble utsatt for visste ikke at de var såååå dyre). Hun fortalte at hun visste om flere gravide som hadde bekkenløsning og nesten ikke kunne gå som har brukt de skoene og faktisk kommet seg i gjenge igjen. Vet jo ikke om det fungerer for alle, men det var helt tydelig på henne at det ikke var noe salgstriks! Ærligere selger skal man lete lenge etter!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå