Nea og juniors mamma Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Er sååååååååååå dårlig til slikt og trenger sårt tips fra dere flinke Skal ut å kjøpe fliser til hvitt IKEA-kjøken (høyglans), har lyse vegger (ikke helt hvite) samt benkeplate i massiv eik. Hvilke fliser ville dere valgt av farge og utforming??
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Hvordan farge er det likevel på kjøkkenet da? Jeg ville valgt noe tidløst, enkelt beige, grålig eller helt hvite. Men ikke høyglans fliser, det er hekkan å vaske og hadde vel uansett blitt for mye siden du har høyglans kjøkken....
It's all about me Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Den kjøkkenetinnredningen har jeg hatt selv, med samme benkeplate også faktisk. Hadde lyse grå tapet på veggen og da var det knallfint med mørk grå fliser på gulvet. Hadde lyst til å legge samme fliser over benken også, men det ble ikke noe av.
Nea og juniors mamma Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2009 Vi pusser opp for salg og det må se innbydende ut. Har selv tenkt hvitt, men frykter det blir for hvitt ettesom kjøkkenet også er det. Hva tenker dere om slike små mosaikkfliser?????
alvamamma Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Vi har hvitt kjøkken, hvite vegger og eik benkeplate. Har beige marmor mosaikkfliser og kunne ikke vært mer fornøyd. Synes det ser delikat ut og gir en fin helhet.
erteposen + 4 Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har et likt kjøkken, og har lyse fliser som har litt ru kanter. De er melkehvite eller litt sandfarga. Hvorfor? Fliser er vanskelig å bytte ut, og da kjøper jeg heller boller på benken, ny kaffiboks osv. i en fin farge.
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Må det være fliser da?? Vi har gått for tapet og glass. Vi har åpen kjøkken stue løsning, og den ene veggen i stua har fått tapet. Så har vi brukt samme tapet over kjøkkenbenken, og fått montert "krystall" glass. Krystall glass er glass som ikke har grønt skjær. Ble kjempe dekorativt. Skulle vi gå lei av tapeten en dag, så kan vi ta vekk glasset, og finne ny tapet. Skal man først gå for fliser - så synes jeg det er mange fine mosaikk fliser.
erteposen + 4 Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Jeg hadde ikke valgt mosaikk. Den trenden har vart lenge, og jeg synes det er noe hærk å vaske. Tapet og glass har vi i sommerhuset. Vi har valgt klassiske løsninger hjemme som vil vare fordi vi skal selge her om få år.
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Høres lekkert ut, Ana... Ellers til HI: jeg syns helt lyst grått gir et renere og lekrere resultat enn beige, så jeg foreslår lys grå mosaikkfliser med grå fuger, hvis dere ikke vil gå for tapet.
Mor&barn Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 Jeg ville valgt graa fliser. Evnt bare et glass over tapeten i stedet.
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 Til eikebenke er blått/grått/grønt nyyydelig. Vi har avlange (liggende) fliser til vårt hvite kjøkken med eikebenkeplate på, og fargene er lyyysegrå, grå, blå og olivengrønt. Det er stor overvekt av lysegrått og grått, de blå og olivengrønne flisene er mer "innslag" her og der, og fargene er lagt helt tilfeldig, ikke noe mønster. "Oransje"-tonen i benkeplata gir en nydelig kontrast til de forskjellige blå og gråtonene.
Hellinor Skrevet 4. mai 2009 #13 Skrevet 4. mai 2009 Vi har hvitt kjøkken og eikeplate, og glassplater med svart folie på veggen mellom. Genilat synes jeg, skrus opp med 6 skruer, og tørkes av med jif og torky:-)
Nea og juniors mamma Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #14 Skrevet 4. mai 2009 Oj, her kom det mange gode tips. Da er det bare å skrive ned og ta lappen med i butikken i morgen tidlig.....flisleggeren kommer kl 12, jeeeeesp. Håper bare ungen sover søtt i natt uten "for" mange ammerunder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå