ღ Juksemaker pipelort +spire ღ Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg gikk hele mandag 24. april (5 dager før termin) med murringer og kynnere, men tenkte ikke videre over det.. Vasket badet, støvsugde og rakte i hagen. Satt oppe til 00 og så på tv, la meg for å lese, og sånn ca 00.50 kjente jeg det berømmelige kneppet i magen. Spratt opp på do, da kom slimproppen sammen med litt vann tror jeg. Gikk og la meg igjen, men kjente det tok litt i magen, og så kjente jeg at jeg måtte på do igjen. Da kom det mer vann. Gikk ned på kjøkkenet (vi har vegg-til-vegg-tepper oppe...) og plutselig kom vannet. Måtte ringe opp på soverommet til sambo for at han skulle komme ned med håndklær. Ringte så sykehuset, og de ba oss om å komme. Fikk ringt mamma og pappa som skulle hente hunden vår utpå formiddagen. Måtte ta taxi til sykehuset fordi sambo ikke har lappen. Turen tok ca 20 min; til vanlig 30 min! Så han kjørte fort! Rien kom tett i drosja, og når vi kom fram ca 02.15 ble jeg satt på registrering. Klokka 04 sjekket jordmor åpning, og den var 7 cm!! Da fikk hun fart på seg, og fant frem lystgassen. Den ble min beste venn siden vi ikke fikk tid til noe epidural... Ca fem-halv seks hadde jeg full åpning, men der stoppet det opp... Riene dabbet av, så etterhvert måtte de sette meg på drypp. Det hjalp nok, men lille Joakim sto og stanget, så det tok sin tid... De begynte å snakke om vakum, men ville prøve med en pleier på magen min før de skulle bruke vakum.. Jeg fikk et kontrollert klipp, og en pleier opp på magen.. Da gikk alt så altfor fort, Joakim spratt ut, og jeg revnet mye... 3. grads ruptur... Livmoren ville ikke slutte å blø heller, så etterhvert kom det inn narkoseleger og en en lege til. Jeg ble lagt i narkose og trillet vekk for å sy.. Fikk også to poser med blod fordi jeg fikk så lav blodprosent. Det tok altså 8 1/2 time fra vannet gikk kl 01.00 og til Joakim var ute kl 09.30 Så her sitter jeg da, 9 dager etter fødsel, og sliter med å sitte over lengre tid... Så her går det i liggende amming døgnet rundt. Regner med at jeg også må ta denne uka til hjelp før jeg er mitt normale jeg igjen der nede. Akkurat nå frister det IKKE med flere barn. Men jeg må skryte av personalet på Elverum, de gjorde oppholdet mitt på sykehuset godt i 5 dager. Lykke til dere andre som venter, jeg takker for meg i denne omgang!
♥ Anadyome ♀&♀+♀ Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Gratulerer !!! Litt voldsom slutt, men ellers en flott fødsel. Jeg brukte 7 timer og 40 min fra jeg var i aktiv fødsel (regelmessige rier og 3 cm åpning) på min første. Det endte også i full ruptur. Hvilken grad vet jeg ikke, for det er ikke skrevet i mine papirer. Men likt som deg. Fødte på rygg med barnepleieren på magen. Fikk ikke et lite klipp - som jeg garantert hadde trengt. Endte i narkose for å fikses. Fikk ikke blod, men veske intravenøst. Var nok i grenseland for å få blod... Uansett. Jeg hadde ingen problemer med å sitte. Siste jeg ba om inne på kirurgisk var at de måtte sy pent :-). Tips som funket fint på meg var grønnsåpe bad ca 2 ganger daglig. Laget til et vaskefat med grønnsåpebad (kjøpes sterilt på apoteket), og satte stumpen oppi den fem minutter og spylte av. Fikk ingen infeksjoner Uansett. Fødsel nummer to gikk unna på 3 timer og 3 kvarter fra første rie til snuppa var ute. Revnet da overflatisk, første grad. Revnet nok i alt mellomkjøtt nedover, men ikke i musklatur. Uansett, ble snurpet sammen der og da, og har ikke hatt noen plager med det etterpå. Tenkte bare det er greit å vite - at man revner ikke nødvendigvis like mye neste gang. Fødte forresten på alle fire - mye mer venlig for ruptur, enn å ligge på ryggen!
Snikskytteren er storebror! Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Synes det høres ut som en gangske normal fødsel jeg... GRATULERER!
godiva med 3 gull Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 GRATULERER Fødslen din høres ut som en drømmefødsel for en førstegangsfødende.. Men revningen var jo absolutt ikke hyggelig da. Kjempe fælt å måtte i narkose når alt liksom skal være over!!. Lykke til, og håper at det heles fort!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå