Høna08 Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Nå er poden på 6,5 oppe i to fulle grøtmåltider om dagen. Prøve å innføre middag også, men hittil har det ikke vært noe suksess. Driver å arbeider meg gjennom middagsglassene for å finne noe han liker (har lagd selv om, men brekker seg bare). Foreløpig får han grøt på formiddagen (11.00) og til kvelds. Men han virker veldig sulten om morgenen, og ikke alltid det virker som mm er nok. Synes det blir litt mye med tre grøtmåltider om dagen (vil jo ikke at han skal bli lei) så tenkte litt på å innføre brødmåltid istedet... Er det litt tidlig (aldersmessig) for det eller er det bare å kjøre på? Hvor små biter skal jeg gi til å begynne med, og hvor mye kan jeg forvente at han spiser etterhvert? Er det greit å begynne med smaksprøver på brød selv om vi sliter litt med middagsinnføring eller burde jeg ta en ting om gangen? Ammer fortsatt før hvert måltid men har visst en storspiser for han har ikke noe problem med å hive i seg halvannen porsjon med grøt allikevel ;-)
Lillepusen-78 Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Gutten min er litt over 7 mnd, og har spist brød i en ukes tid nå. Han spiste grøt 3 g pr dag + middag og frukt, og så byttet jeg formiddagsgrøten med brød. Her er det ikke nok med morsmelk lenger, og han er veldig sulten på morgenen, et par timer etter amming. Vi har vekslet på flere grøttyper, og med og uten frukt oppi. Her funket det bra med brød da vi begynte med det. Er sikkert veldig individuellt når de er klare. Har noia for at han skal sette det i halsen, så gir ganske små biter. Litt mindre enn en lillefingernegl (på meg....) omtrent. Skjærer tynn skive. Har smør og leverpostei på. Kan ikke tro at det er noe i veien for å gi brød selv om han ikke liker middag. Har du forresten prøvd Nestlés kalkun, og spaghetti med kjøttsaus? Var favoritter her i starten... Gutten min spiser ca 1 skive + frukt til lunsj. Ammer først jeg også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå