Gå til innhold

Fikk anbefalt å begynne med grøt av helsesøster idag.


Leer

Anbefalte innlegg

Lillegutt har helt tydelig vært misfornøyd med puppen de siste dagene. Han vrir seg bort fra den, og spiser nesten ikke et ordentlig måltid. Bare tar noen få sup. I dag var jeg hos hs og hun anbefalte å begynne med grøt på kvelden og det skal jeg virkelig gjøre.

 

Lillegutt fikk en smaksprøve i går med risgrøt og han svelgte det rett ned. Ingenting kom ut, så han likte det tydeligvis veldig godt. I kveld skal han få en større smaksprøve med grøt.

 

Andre som har begynt med grøt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når i januar er gutten din født?

 

Min blir fire mnd om ei uke, og da kommer det definitivt grøtpulver i mme-flaska han får på kvelden. Han våkner masse om natta nå (sov gjennom uten mat sine første tre mnd), til tross for at vi har innført ei mme-flaske om kvelden (bare pupp ellers). Han gurgler i seg 200 ml mme om kvelden, i tillegg til at han tømmer begge puppene mine. I løpet av natta har han nå tre-fire måltider (mellom ett og seks), og hver gang tømmer han begge puppene, og jeg har mye melk om natta. Blir sliten av så oppstykkede netter, så jeg håper grøtpulver vil gjøre nytta. :)

 

Forøvrig har småtten vært veldig slank hele livet, men nå ser jeg at den mme-flaska om kvelden faktisk vises på ham, etter ei drøy uke! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at knøttet (ca 3,5 mnd) er mer våken og mer misfornøyd om natta for tiden. Tidligere (før 3 mnd) sov han fra 19 til 7 med kun ett måltid mellom. Nå våkner han 3-4 ganger om natten.

 

Helsesøster sa jeg godt kunne gi MME på kvelden, men han hater virkelig flaske. Har prøvd flere forskjellige flasker og mange ganger, men det blir bare ramaskrik.

 

Han virker jo glad og fornøyd og legger godt på seg, så det er jo ingen fare for han, men jeg kjenner jeg gleder meg til han blir så stor at vi kan begynne å gi han litt grøt på kvelden.

 

Jeg har også en god del melk på natta, men på kvelden er det lite. Virker som de 3 -4 timene med "egentid" på kvelden gjør susen på melkeproduksjonen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten, dere som begynner med grøt... gir dere smaksprøver på dagen eller begynner dere sånn rett før de legger seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gutten min var 4 mnd 1. mai og han har også våknet og vært svært urolig på nettene i forhold til hva han har vært før. Men i går fikk han litt mer enn bare en smaksprøve. Vi gav han grøten kl. 17, sånn at hvis han skulle reagere så slapp vi ei natt med skriking. Men det gikk så fint, så idag skal han få grøten kl. 1830. Han legger seg kl.19.

Men faktisk så var gutten min tilbake til den "gode" natta igjen etter at han fikk litt grøt. Så dette lover godt håper jeg.

 

(Helsesøstere sa først at hun syntes jeg skulle gi MME flaske på kvelden, men så ombestemte hun seg faktisk og sa at hun trodde grøt ville bli bedre. Og hun sa også hvis dette ikke hjalp kunne jeg øke med et måltid til med grøt på morgenen.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å si at jeg ga ikke grøtpulver i flaske, men blanda tynt i skål og ga med skje. Det gikk kjempe fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...