karro86 Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Hei! Var på kontroll med magen forrige uke og målte veldig stor. Var da i uke 28 og var 33 cm som tilsvarer noe sånt som uke 35. Terminen stemmer og det er bare et barn. Skal nå på doble kontroller for å passe på at barnet ikke blir for stort. Opplevde ikke dette forrige svangerskap. Fikk da gutt, skal nå ha jente. Gutten var 3800g, så han var jo stor nok! Noen som har lignende erfaringer? Blir jo litt nervøs for evt tidlig fødsel eller igangsetting.
juli-jenta Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har også det. Første gangen jeg ble målt var jeg i øvre normalområde, dagen etter var jeg hos legen og hun målte meg til 30% over gjennomsnitt....da fikk jeg litt småhetta, går det an å ha så forskjell fra ene dagen til den andre da? Men på siste kontroll var magen fremdeles i øvre normalområdet, så håper den holder seg der. I morgen skal jeg til ulyd siden jeg er med i et forskningsprosjekt, så da skal de sjekke størrelsen til lillemor. Må si at jeg håper at det ikke ligger en "monsterbaby" der inne. Jeg er ikke spes. stor av vekst, men er redd for å skulle få en stor baby som skal lage en tøff fødsel.
liten spire Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 hei har også høye symf mål Når jeg var 27+ 4 hadde jeg 30 cm ( ikke helt likt som deg ) og var inne til måling på sykehuset 14 dager etterpå . Fikk da beskjed av dr att jeg hadde veldig stor mage ( ikke blitt noe stor ellers ) men hadde værken formye fostervann eller noen kjempe baby , den ville ligge rundt 4 kilo + ved fødsel ( er min nr 4 og da andre har vært litt over 4 kilo ) grunnen til att magen min var veldig stor mente dr kom av kort tid mellom fødslene og att min morkake var stor noe som ikke er farlig Vet ikke om dette var noe til hjelp for deg men kan jo være andre forklarlinger på stor magen en kjempe baby lykke til
Tilde*** Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 jeg har fått veeeldig stor mage denne ganga! er 4 dager på overtid nå.. jenta inni magen ble estimert til å være 3,8 kg i går.. har en liten gutt fra før som var 3 kg når han blir født. da sa alle jordmødre og leger at man lager ikke større babyer enn man selv kan føde. men denne ganga føler jeg at jeg trenger å høre det! men ingen sier no! jeg er 160 cm selv så er jo ikke verdens største menneske.. det skl nok gå greit. regner vel med noen hadde reagert om det var en risiko å ta....... lykke til med deg. de følger deg jo hvertfall opp,så du er nok i tryggge hender:) men ser angsten din for å føde "kjempe-baby".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå