Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

På kort varsel, noen timer, har jeg måttet ta på meg oppgaven med å ønske velkommen til t møte. Jeg har aldri gjort det før, men det er det sikker mange her inne som har.

Når man er den første som slal si noe og da ønske velkommen og presantere de som skal snakke ol. begynner man da med å presantere seg selv før man sier velkommen eller droppr man å presantere seg selv?

Når det ikke er noen talerstol eller liknende, bare en stor gruppe mennesker, hva er den beste måten å få oppmerksomheten på slik at jeg kan få startet?

Håper noen kan gi meg noen tips litt brennfort. Om en time må jeg "i ilden". Det er sikkert ikke så farlig, men akkurat nå føler jeg meg ganske blank.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke ha du skal ønske velkommen til, men ville begynt med å ønske velkommen, presentere deg og deretter de som skal snakke. det naturlige er vel å reise deg og stille deg så alle kan se deg? og snakk tydelig og høyt! hehe :P

Skrevet

Det jeg har lagt merke til er at de fleste enten sitter eller så står noen samlet i grupper og snakker.

Da er det bare å finne seg en plass, si at "ja, da begynner vi møtet". Hvis alle sitter rundt bordet hjelper det som oftest å reise seg opp - og starte derfra.

Ønske velkommen - og si hvem du er.

Så kan du jo kanskje si noe ut ifra hva møtet skal handle om, og hvem som skal presentere hva fra møtelisten. Eller at de som skal presentere noe annet el. lign kan presentere seg selv og si kort hva de jobber med/hva de skal presentere/snakke om ++ Eller hvilket fagfelt de har eller lign. (Litt vanskelig å si så mye mer, siden jeg ikke vet hva møtet skal handle om! ;o) )

Lykke til da :)

Det går bra bare du begynner ;)

Da begynner hjernen å tenke ganske fort, og det fosser bare ut av deg. Heeelt til du plutselig ikke har mer å si, og skal sette deg ned og puste lettet ut :P

Skrevet

Jeg er ikke nervøs for det å snakke i forsamilngen ol. Det e bare den starten jeg ikke helt får taket på. Når jeg tenker på hvor mange møter jeg har vært på er det egentlig ganske utrolig at jeg ikke har fått med meg hvordan de er vanlig å begynne. Det betyr vel kansje at det egentlig ikke er så viktig ;-)

Takk for svar foresten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...