Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Dette med hentesett, hvordan virker det? Føler det er så mye snakk om d, og diskusjoner om hvilket hentesett man skal bruke på babyen. Er ikke bare dette en kleskombinasjon man liker godt selv,som man vil kle opp babyen i når man skal hjem? Er ganske "grønn" på området siden dette er min første. Men er i uke 36 nå,så tenkte d kanskje var på tide å pakke sykehusbagen snart. Hva brukte dere som hentesett?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Jeg srtikket henteset til begge mine unger selv. Det vanligste er at det er ett strikket eller heklet sett, men nå til dags er det nok også ett fint anntrekk mor og far liker.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Vi har ikke noenting strikket eller heklet av babyklær,så da får d vel bare bli noe vi har kjøpt. HI
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Siden du får sommerbaby er nok det like greit. Gratulerer med snart baby:o)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er vel litt gammeldags på det området så for meg var det viktig å ha et spesielt og eget antrekk til hjemreisedagen. For meg var det også viktig at det var søtt og skikkelig baby, ikke hettejakke og dongeribukse. Jeg kjøpte et sett, bestående av sparkebukse, jakke og lue, i hvit velour. Dette ble av ulike grunner kjøpt lenge før jeg ble gravid, så derfor hvitt. Hadde jeg kjøpt det når jeg var gravid, hadde det nok blitt farge etter babyens kjønn. Siden det er hvitt vil det mest trolig også bli brukt til neste baby. Man får altså kjøpt egne hentesett i butikker som fører "ordentlige" babyklær. Og da i sett med jakke, sparkebukse og lue, og stort sett i velour. Men smaken er så forskjellig, så det er jo opp til hver og en og bruke det man vil, det er jo ikke noe fasitsvar på dette.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 He, he.... Jeg skal fortelle dere noe rart. Jeg fikk faktisk barnet mitt med hjem med helt vanlige klær! Hadde ikke planglagt noe hentesett og de slapp meg faktisk ut. Barnet overlevde utrolig nok. Nå er barnet tre år og har heller aldri vært til 1-årsbilde hos fotografen. Uff og uff. Nå venter jeg nummer to og lurer på om jeg skal være så "gal" at jeg ikke planlegger hentesett denne gangen heller. Til hi; Gjør det du vil selv. Det er ingen regler. Og du får faktisk ta med deg barnet hjem uten hjemmestrikket sett eller eget hentesett kjøpt i butikk.
du og jeg og vi to Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Hihi, jeg har aldri brydd meg om sånt jeg heller. Husker faktisk ikke helt hva han hadde på seg da vi dro hjem fra sykehuset, men han var varm og god og kunne ikke blitt finere;) Noen synes vel det skal være noe spesielt med klærne den lille har på seg hjem fra sykehuset, men det passet ikke for oss. Dessuten ble han ikke hentet, vi var på sykehuset sammen med han hele tiden, så det måtte blitt "ta med hjem-sett"
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Signerer anonym 13.45, jentungen vår hadde ikke noe hentesett, bare en søt sparkedrakt, ullundertøy og resten husker jeg ikke. Hun har ikke tatt 1-årsbilde hos fotografen (eller 2, 3, 4-årsbilde ...), men vi tar masse bilder selv. Hun er en glad, fornøyd, intelligent, sunn og frisk unge, så vi satser på å dra til sykehuset uten hentesett denne gangen også. :-)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #10 Skrevet 4. mai 2009 Ja, hva er egentlig greia med hentesett? Og særlig at det skal være strikket eller heklet. Personlig syns jeg at det meste av heklet og strikket ser helt tragiskt ut, men folk er forskjellige. Hver sin smak. Husker ikke hva jeg hadde på minstemann da vi dro hjem, men sikkert noe jeg syns var fint. Blir sikkert det denne gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå