Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 siden desemer'07, gikk ut i perm'08 og skal tilbake nå i mai'09 har jeg rett på ferie i sommer da?
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Vet ikke om dette hjelper deg noe, men kan jo fortelle hvordan det ble gjort med meg. Jeg startet august 07, går ut i perm juli 09. Hos oss er vi delt opp i to grupper i ferien, min gruppe har da ferie etter jeg har gått ut i perm så jeg "mister" liksom ferien min. Men min arb.giver sa jeg har krav på min ferie uansett å den skulle jeg få. Jeg tok da ut fem uker ferie i permisjonen min siden jeg ikke kunne overføre mer enn to uker til neste år, Jeg komemr tilbake i arb il sommeren, da har jeg 5 nye uker å ta ut i ferie. Du har j på en måte vrt i jobb selv om du har hatt perm, derfor skal du egentlig ha krav på ferie. hvor mange uker er jeg ikke sikker på. ring arbgiveren din å hør:)
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 ALLE har krav på 5 uker ferie. Spørsmålet er om du har opptjent deg feriepenger så du får betalt for alle 5 ukene. NAV betaler bare feriepenger for 12/15 uker av permisjonen, men de fleste arbeidsgivere som forskutterer lønnen under permisjon gir full feriepengegrunnlag. Hva du har krav på vil du finne i tariffen din. Evt vil du finne feriepengegrunnlaget i årsoppgaven fra arb.giver.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå