Gå til innhold

Fødselshistorie :D

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg la inn fødselshistorien etter alle hilsningene, men tenkte jeg måtte lage et eget innlegg også :)

Jeg leverte Mathea i bhg kl. 8.30 og da hadde jeg så smått begynt å få rier. Jeg turte ikke å ta tiden på de allerede da, men de kom ofte på vei bort i barnehagen. Ble litt stressa av det, men fokuserte på at jeg måtte få levert Mathea :) Kom inn i barnehagen og leverte henne fra meg og sa bare «Jeg må gå».... Sa ikke «hadet» til Mathea en gang, så jeg hadde så dårlig samvittighet da jeg kom på det på vei hjem. Ringte gubben og sa at det som haster på jobb må du få unna nå, pga at neste gang jeg ringer, så må du komme hjem.... Han kom hjem 10.30 og da begynte han å ta tida på riene og de kom med alt fra 1,5 min til 5 min, men som oftest var de stabile med 3 min mellom... Dro på sykehuset rundt 11.30. Ikke akkurat gøy å stå utenfor inngangsdøra på Riksen med sinnsyke rier og vente på at gubben skulle parkere bilen. Var mange folk der ute i vårsola gitt... Kom ett par sykepleiere bort til meg og spurte om de skulle hjelpe meg inn, men jeg ville vente på gubben ja. Kom opp på føden og hadde 6 cm åpning. Riene bare hagla i kroppen og 13.30 hadde jeg 9 cm. Da hadde jeg det helt forferdelig. Alt gikk for fort og jeg følte at jeg ikke klarte å jobbe med riene. Hadde kun lystgass og jeg klarte ikke å bruke pusten gjennom hele rien. Etter vaktskiftet ble jeg målt igjen og da hadde jeg full åpning. Vannet hadde ikke gått og jeg skulle da bruke ett par rier på å få hull på vannblæra, men det gikk ikke. Vannet ble tatt like over 15 og det var misfarget. Frøkna hadde bæsjet i vannet og det hadde nok skjedd for ett par dager siden også pga at morkaka hadde begynt å få infarkter (grønne områder). Trykkriene kom 15.30 og hun var ute 16.30. En time hvor jeg og jordfar dro tau. Jordfaren var bare helt fantastisk og streng på samme tid – hehe. Ikke noe dikkedarier her i gården nei. Han fikk meg til å bli så forbannet at frøkna tilslutt kom ut. Grunnen til at hun var trå å få ut var at hun var 36 cm rundt hodet (mathea var 33) og kom med hånda si på kinnet. De skulle akkurat til å hjelpe meg med å enten klippe meg eller ta henne med vakum, da jeg tilslutt klarte å presse henne ut. Det var bare helt sinnsykt deilig å klare alt på egenhånd. Jeg fikk kun en rift som ikke trengtes å sy :) Nå i ettertid var det en helt fantastisk fødsel, men da det sto på, var det helt forferdelig. Rett etter fødselen fikk jeg den store skjelven. Jeg frøs og skalv om hverandre. Det var nok mye adrenalin som hadde blitt frigjort :) Mali var 3770 g og 52 cm. Hun ble født dagen etter min termin, 6 dgr etter ordinær UL-termin og en dag før min første UL-termin (uke 10). Mathea ble født dagen før min termin og tre dager før UL-termin. Mathea var 3062 g og 51 cm.

Jeg var jo 100% sikker på at det var gutt :) Alle kommenterte at jeg hadde en typisk guttemage... så feil kan man ta....

Heiamagen kom med Mathea opp på føden i 18-tida før jeg ble trilla ned på barsel. Jeg møtte de i gangen på føden. Så Mathea trilla Mali ned på barsel :) Etter at Mathea og gubben dro hjem i 19.30 tida, så hadde jeg så mark i rompa at jeg gikk og gikk i gangene. Klarte ikke å sette meg ned og flere jordmødre bare lo av meg, men jeg måtte bare bevege på meg :) Tilslutt så kledde jeg av både meg og Mali og la henne på brystet mitt og der lå vi og slappet av og fikk ned pulsen til mor. Det var utrolig effektivt :) Jeg lå på barsel i tre døgn. Jeg kunne fint ha dratt hjem før, men tenkte det var greit å være der tida ut og få tatt alle prøvene som skulle tas etc. Siste ettermiddagen/kvelden på barsel, så møtte jeg igjen jordmora som hadde tatt i mot Mathea. Hun hadde ansvaret for mitt rom den vakta. Var utrolig koslig å se igjen henne. Hun var også på jobb neste morgen, så da fikk vi tatt bilde av henne og Mathea :)

Mali er et skikkelig sovedyr, så foreløpig har det ikke vært så stor forskjell fra å ha en til å ha to :D Så nå koser vi oss hjemme og nyter at våren har kommet for fullt.

Klem fra oss

Videoannonse
Annonse
Skrevet

WOW! Så spennende å lese! Føler at jeg både gruer og gleder med selv når jeg leser det du skriver...

Høres ut som at det tross allt var en veldig god opplevelse!

Og får håpe at hun fortsetter å sove mye!

Klem!

Skrevet

Hei,

Så fasinerende å lese historien din og at ting på en måte blir annerledes gang nr. 2. Men allikevel fantastisk. Bra at formen din er fin og at dere koser dere. Gleder oss til å se henne og håper det ikke blir så lenge til.

Skrevet

Gratulerer nok en gang. Var fint å få lese historien din denne gang også. En fødsel er vondt uansett hvordan en vrir og vrenger på det, men premien er den beste man kan få.

Håper dere koser dere masse!

Klem

Skrevet

Takk for at du la ut fødehistorien din . det var fint å lese.

enig med linerla en fødsel er vond uansett , men premien er super da.

og mali viker jo bare helt herlig.

Gratulerer masse nok engang. håper vi sees snart

ha en god tid alle 4

Skrevet

Gratulerer så mye igjen Kristin! Mali er jo bare helt herlig!!

Artig å lese om fødselen din, og at alt gikk så utrolig bra med dere begge. Du var jo i skammelig bra form når jeg besøkte deg på riksen synes jeg hehe

Klem

Skrevet

Spennende å lese historien din, høres definitivt ut som fødsel nr 2 gikk lettere enn fødsel nr. 1. Håper det er en generell greie jeg ;-)

Kos dere kjempemasse med den nye verdensborgeren, hun er helt nydelig :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...