Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er førstegangs og lurer på hvordan endringer dere merket på formen når terminen nærmet seg.. Jeg har igjen 14 dager til UL termin i morgen, og er veldig spent om dagen;)

Hvordan "oppførte" baby seg mot slutten osv.. Jeg er klar over at dette er individuelt fra person til person, men morsomt å lese om hvordan det har vært for andre;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mer vondt for å gå (litt bekkenløsning) og mer og mer sliten i rygg osv. Fikk mer og mer kynnere.

Babyen følte jeg ble roligere, ble faktisk litt urolig for liv, men han hadde nok bare liten plass på slutten.

Skrevet

Legen konstanterte med sikkerhet bekkenløsnng i dag og ville sende meg til fysio, men jeg sa til han, at det har jeg rett og slett ikke energi til om dagen... Er jo igjen bare 2 uker uansett for meg.. Blir satt igang om hun ikke kommer til termin...

Synes nesten alle snakker om kynnere, men jeg kjenner de ikke jeg... Og opplever de ikke som smertefulle værtfall. JM sier de er der men.. hehe...

Skrevet

Det første tegnet jeg fikk var at slimproppen gikk. Leste da at fødsel kunne skje fra veldig snart til et par uker. Men ca 3 timer etter slimproppen gikk fikk jeg mer og mer kynnere og en time etter der igjen begynte veer og jeg skjønte at ting var i gang. Deretter gikk det veldig fort med meg, kom inn på sh på nesten 8 cm åpning og et par timer etterpå var hun ute.

Fødte forøvrig 16 dager før termin.

Skrevet

Leser ofte om denna berømte slimproppen, men den har jeg ikke sett noe til da.. hehe... Eneste i helga hadde jeg helt blankt slim på papiret etter flere ganger jeg var på do, og er ganske sikker på at det ikke var utflod... Men ikke noen "kladd" slik mange beskriver den som..

Skrevet

Jeg var helt fin hele veien, men tung og sliten ja... ;) men det er jo ganske vanlig.. Men jeg hadde heller ingen slimpropp som løsnet, eller kynnere, så er ikke alle som må ha dette:) Men vannet gikk en uke før hos meg da:) Og det skal jeg love deg at du merker... hehe;)

Men sov og slapp av mest mulig nå, for PLUTSELIG er du blitt mamma;)

Masse lykke til:)

Skrevet

Takk takk;) Virkelig spennende dager;) hehe..

Skrevet

Nei :-) er jo ikke alle som ser den heller sikkert. Men den kunne ikke forveksles med utfod altså. Vanskelig å forklare, men den var bare annerledes liksom og hvis jeg ikke husker helt feil var det bittelitt blod i den også. Ellers er jo alle "forløp" sikkert veldig forskjellige, men det kan jo være interessant å høre andres historier for det :-)

Skrevet

kan jeg spørre hvorfor du blir satt igang hvis du ikke har født til termin???

Skrevet

Fordi jeg har en skade i ryggen etter bilulykke i 2004. Og sliter alt med denne, og har gjort det en god stund.. Samlet seg masse væske i korsryggen som igjen gjør at det blir press på noen nærver som gjør at jeg i tide og utide mister følelsen i det ene beinet..

Skrevet

Jeg hadde vært i god form hele svangerskapet...men den siste mnd ble tung og jeg ble sykemeldt pga høyt blodtrykk. Vi var så "heldige" å ikke ha bil....så jeg måtte vagge avgårde stort sett hvor enn vi skulle hen. Samboer måtte virkelig smøre seg med tålmodighet og beregne gooood tid ...he he he.. Jeg kan ikke huske at jeg kjente noe spesielt like før jeg fødte.... bare at vi endelig fikk kjøpt oss bil og jeg slappet av litt mer. Tre dager senere kom jenta!! Fire dager før UL termin og en dag etter terminkalkulator termin:) Slimproppen så jeg ikke noe til før jeg kom på sykehuset med kraftige veer og måtte på do etter noen timer med observasjon.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...