Gå til innhold

spare klær til barna.


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg rydder nå i skapene til barna her og har en del babyklær fra de begge to. Har både gutt og jente og vet med meg selv at vi ikke skal ha flere barn (kankje, tror jeg, er i alle fall 98% sikker). Lurer på om jeg skal ta vare på noe eller om jeg bare skal gi bort alt. Men tenk da om jeg skal få barnebarn en dag vill de da ha noe av det eller kommer de da til å kjøpe nytt når den dagen kommer om ca 20 år.

 

Hva gjør dere som ikke skal ha flere barn, tar dere vare på eller gir/selger bort???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar vare på det fineste\søteste, og kanskje det første, gir vekk det meste, har selv fått masse klær av mamma fra når vi var små, hun sparte på allt, men masse jeg ikke ville bruke. Men koselig å ha litt fra gamledager

Skrevet

Enig med tre små luringer. Spar noe, gi bort resten. Mamma og svigermor har spart på hjemmesydd/strikket som er helt, og noen kjøpte heldrakter/gensere/jakker som de likte aller best. Vi har vel brukt ca en tredjedel tipper jeg.

 

Bodyer, pysjer o.l. ville jeg bare gitt bort. Tror ikke noen vil bruke det etter så lang tid....

Skrevet

ok, takk for svar.

Tar vare på det som de hadde på seg hjem fra sykehuset og det som er strikket.Resten har jeg lagt opp i poser nå og skal gi det bort, får vel ikke solgt det.

Skrevet

Jeg tar vare på strikkeklær (med mindre det er flekkete eller hullete eller ekstremt nuppete) - det går liksom aldri av moten. Ellers er mesteparten av tøyet vi har her "bruksklær" som blir litt brukt opp, men er det noe til overs som er veldig pent brukt og fint, så tar jeg vare på det.

 

Mamma hadde et bra tips; klippe klærne (de som man kanskje ikke vurderer som "pene nok" til å spare på) opp i lapper og sy lappeteppe/sengeteppe av dem, så har man minnene og "lukta" lenge, men i ny drakt :o)

Skrevet

det var en god ide Yaddaline.

Men klærne er liksom litt for fine til å klippes opp også, men har lagt ut en annonse på finn og blir det ikke borte så skal jeg sy lappetappe.

Skrevet

Vi gir bort alt av vanlige klær. Har en svigerinne med motsatt kjønn enn våre. Altså, vi har gutt-så jente, mens dem har jente-så gutt, like gamle. Så vi bytter bare det som er for lite etter eldste. Strikkeklær og spesielle ting tar vi vare på.

Skrevet

Tar vare på endel som er pent, kan jo tenkes det er andre i familien som får om ikke lenge så da kan det jo hende de vil ha noe de også :-)

 

 

Skrevet

Jeg har pakka ned alt etter førstemann og tar det nå frem igjen for å bruke til jenta i magen. Har gutt som første. Tenkte å bruke det meste, det helt blå såklart bare hjemme- eller i kombinasjon med noe rosa...

 

 

Hehe, mannen stoler enda ikke helt på jente han da... Skal på vekstmåling til onsdag så får se om de kan sjekke da...

 

Etterpå nummer 2- siden det er sistemann, tenkte jeg å ta vare på hentesettet, alt strikka og ellers det som er dyre klær, har gode minner til eller spesielle gaver...

 

 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...