Gå til innhold

Utedress til sommerbarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på om jeg skal kjøpe utedresser til babyen som er ventet 8. juni? Skjønner at det er greit å ha nå, men lurer om det er for varmt å ha i sommer? Er førstegangs, og er så lite sikker på hva som er lurt å ha til babyen kommer og hva jeg kan vente med :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg hadde ikke det til førstemann som kom i slutten av mai og skal ikke ha det denne gangen heller før til høsten. På de kaldeste dagene hadde jeg på henne en hel joggedress utapå body, og så lå hun jo under dyna eller teppet i vogna. Jeg bor i oslo.

Skrevet

Jeg har ikke tenkt til å kjøpe sommerdress til vesla som kommer med keisersnitt 12. juni. Vi bor i Drammen, og erfaringene fra storebror tilsier at den ikke kommer til å bli brukt. Vi bruker mye tynt ulltøy til våre barn (det regulerer kroppsvarmen til de små veldig bra) og så tror jeg vi skal få lånt oss en sommerpose (vognpose) til litt kjøligere sommer- og høstdager. Skal strikke et tynt ullpledd av Nøstebarn-oppskrift, og har noen små jakker og joggedresser som kan brukes på kjøligere dager. Satser på dress fra str 62, da er det jo blitt sein høst og kjøligere.

Skrevet

Det tror jeg er unødvendig. Kjøp heller en jakke og en litt tjukk jobbebukse som du kan ha utenpå strømpebukse på kjølige dager.

Skrevet

Takk for gode svar :) Da er det ikke noe jeg trenger å kjøpe før hun kommer da. Litt greit å skille mellom hva jeg må ha før hun blir født, og hva jeg kan vente med :)

Skrevet

er ikke nødvendig syns jeg..

brukte ikke utedress (i fleece) før i slutten av august eller noe sånt sist gang..

(husker ikke nøyaktig..er 3 år siden. :P)

har jo ofte en dyne eller teppe som ligger over..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...