Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva fikk dere ( som har baby født ca i 28 svangerskapsuke) anbefalt av kosttilskudd til deres baby når dere reiste hjem?

Min baby fikk multibionta i noen uker, folsyre i 3 mnd og jern skal han ha i et år. Når jeg sluttet med multibionta skulle jeg gi tran isteden. Hører at noen gir sanasol i tillegg, er litt usikker på om jeg skal forsøke å gi dette også. strever en del med tranen så må ofte gi dvitamindråper isteden..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er født i uke 27. Fikk multivitaminer i starten, men satte dem lett i halsen, så prøvde med tran når han var 6 uker over termin. Dette likte han ikke, så måtte gå over på d dråper. Det funker bra. Skal i tillegg ha jern til han blir 1 år. Helsesøster mente ihvertfall at sanasol ikke var nødvendig, de sa heller ingenting om det på sykehuset.

Skrevet

Hei!

Gutten min er født i uke 28. Han fikk multivitaminer og tran til han var litt over ett år. Fikk med en skriv fra riksen på hva og hvor mye han skulle ha. Han skulle ha 5 ml multivitaminer to ganger daglig, 2 ml jern og 2 ml tran. De sa det var viktig at han fikk det... Han satte også i halsen, men det sluttet han helt med da vi begynte å blande det ut i melken. Pumpet meg og ga han sammen med vitaminene og tran to ganger i døgnet. Jern fikk han ublandet. Etterhvert klarte han å ta vitaminene ublandet. Lykket til og hold ut:)

Skrevet

Vi fikk multivitamin og jern som skulle brukes i ett år og folinsyre brukte vi i 6mnd, født i uke29

Mengda husker jeg ikke nå, begynner å bli en stund siden :)

Det jeg husker er at multivitaminene var populære, smakte tydligvis godt, vi blanda alt i mme flaska så det gikk greit ned.

• 2 uker senere...
Skrevet

Født i uke 27 her og må ta multivit m/folinsyre + jern i ett år.

Blander med mme morgen og kveld.

Har spurt både lege+HS om å ta tran, men de sier det ikke er nødvendig, eventuelt bare drikke det selv så noe kommer ut i melka. Synes nesten det er litt rart, burde da vel drikke tran babyen også?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...