Trinemp Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg må bare spørre.. jeg er så bekymra hele tiden.. men prøver å ikke være.. Men lurer på om hvor mye fosteret egentlig tåler sånn inni magen? Går det feks ann å klemme ihjel fosteret? Feks under sex, når han ligger øverst, kan han klemme såpass mye på magen at det er skadelig? For det blir jo litt trykk.. Eller når man trener? Kan det bli for mye bøying og tøying? Sånn at det kan gå ut over den lille?? Dette lurer jeg innmarri på. Jeg er i uke 17 å har fått en liten kul, men når jeg ligger forsvinner den, så da er det fort gjort å ikke tenke så mye over det, hvis du skjønner.. Sikkert veldig rart spørsmål det her, men jeg må bare få det ut. Skal man helst prøve å unngå trykk på magen? Blir kjempe glad for alle svar.
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Du har det vondt lenge før babyen får det så så lenge ikke det er ubehagelig for deg så trenger du ikke tenke på ungen:) Jeg har nemlig spurt jordmor om dette!!
magica og lille tryll ♡ Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Uff det er ille å gå rundt å bekymre seg så fælt hele tiden. I begynnelsen gjorde jeg også det, men for min del gikk det over og jeg klarte å nyte graviditeten mye mer. Babyen ligger godt beskyttet inni deg den. Den er så trygg inni magen din som den aldri i hele sitt liv kommer til å være etter den er født. Prøv å tenk på at kroppen din er skapt for dette. Som Dipsy sier, du vil bli dårlig mye før du gjør noe skadelig for babyen. Lykke til )
Trinemp Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 4. mai 2009 okei, tusen takk for svaret til dere begge! Man blir liksom litt roligere med en gang. Det hjelper faktisk.. Rart hvor mye man egentlig bekymrer seg. hehe men skal prøve å slå meg til ro med dette. En annen ting jeg lurer litt på.. vi har fått oss sånn doppler, å hver gang jeg blir litt redd og bekymra hører jeg på hjertelyden, da blir jeg så klart litt roligere, men jeg har hørt at det ikke er bra å høre for mye.. Noen som vet noe om det? Ofte blir det til at jeg høre morgen og kveld slik at jeg kan være ordentlig beroliget på at han har det fint og lever.. Noen som har noen kloke ord ang det??
ræsi Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Hai for å si det sånn sovna jeg på siden å våknet på magen hele de to andre svangerskapene, å jeg var svær me de andre to... Nå kommer jeg sikkert til å gjøre det samme.... Jordmoren sa at ungen ligger så kjempegodt beskyttet at det skal MYE til for å skade ungen....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå