stinelin81-3 smågull Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg er gravid!! juhu!! Og har allerede en datter på 2 år. Jeg startet i redusert stilling, 80%, etter permisjonen. Jeg jobber i skoleverket og får ikke skrudd opp stillings prosentetn til 100 % igjen før i august. Jeg har termin i desember...det betyr at jeg får ca 4 mnd med 100% lønn.....er det nok for å få fullt med permisjons penger?? Er det 3 eller 6 mnd med 100%v lønn man må ha ??
Tante Gustava Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Permisjonspengene dine beregnes ut fra den lønna du har når du går ut i permisjon, loven sier ingenting om tid. (dette har jeg nå sjekket opp og ned med både nav og arbeidsgiver...) Dvs at du i teorien kan gå ut i permisjon dagen etter at du har gått opp i 100%, og det vil være beregningsgrunnlaget. Jeg selv kommer bare til å jobbe 3 uker før jeg går ut i ny permisjon (her kommer de tett...), og får full opptjening (selv om jeg bare har 80 % dekning nå når jeg er i permisjon). (Som en liten tilleggsinfo er det at man må ha hatt pensjonsgivende inntekt i 6 av de siste 10 mnd for å få opptjent rett til permisjonspenger du blander sammen med)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå