Gå til innhold

"Best" med søsken av samme kjønn ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi har en herlig jente på litt over 3 år. Ellers er jeg tante til 3 jenter og vi er en typisk jentefamilie.

Nå har vi fått vite at jeg har en liten gutt i magen. Det kom nesten som en overraskelse for jeg hadde absolutt ikke på følelsen av at vi kunne "produsere" gutt. På en måte blir det nesten litt skummelt også, jeg er jo bare vant med jenter. Nå har jeg begynt å venne meg til tanken og synes selvsagt det blir stas med gutt også og jeg blir selvfølgelig like glad i han som jeg er i jenta vår.

Men så føler jeg på en liten skuffelse i magen også. Jeg hadde vel håpet på jente for da tenker jeg at søsknene kunne hatt mer felles liksom. Kanskje få mer glede av hverandre på en måte ? Jeg har selv en søster og vi har alltid vært mye sammen. Hytteturer, shopping osv osv. Med gutt så tenker jeg at interessene blir så forskjellige og at de ikke kommer til å leke så mye sammen.

Jeg får veldig dårlig samvittighet av å si dette "høyt", men er det flere som har det litt på samme måte ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei=)

jeg har både en bror og en søster og da jeg var lita var det mest min bror jeg lekte med.. så ikke bekymre deg om det du.. :) det kommer til å gå så bra..

Skrevet

jeg kommer også fra en jente-familie, og har en jente fra før selv..søsteren min har også bare jenter.da vi fikk vite at det er en liten gutt i magen denne gangen ble jeg kjempeglad;-)

syns det blir stas med en av hver, ikke minst for pappaen;-))

Skrevet

Jeg tror det har mer med personlighet enn kjønn å gjøre. Selv kommer jeg fra en stor søskenflokk, og har alltid hatt et nært forhold med min bror som er fem år eldre. Har et godt forhold til alle, men jeg og min bror har alltid hatt et spesielt forhold til tross for alderforskjellen. Ikke minst tror jeg at en lærer mye om det motsatte kjønn i en søskenflokk som er blandet. En avslører "jentetriks" og "guttetriks". Må nesten le litt av hvordan kompiser fra guttesøskenflokker blir snurra rundt lillefingeren av damene sine:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...