Gå til innhold

Hvor mye penger fikk du til konfirmasjonen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk beltestakk fra Telemark bare den i seg selv koster jo mellom 50.000-70.000 fra mamma, pappa og besteforeldrene mine på begge sider.

Av penger fikk jeg 23.000, men vi har stor slekt og jeg fikk til og med 500 kroner av mennesker som hadde kun sett i avisen at jeg skulle konfirmeres, har aldri sett eller hørt noe om de menneskene!

Fikk også noen smykker, bunadsøljer, gullring, 12 små teskjeer.

De fleste i klassen min fikk mellom 12000-30000 på enkelte av guttene!

Synes det er helt utrolig at konfirmanter får opptil 50.000 nå når de konfirmerer seg, det er jo blitt rene pengefesten! Kusina min står konfirmant til helgen , henne gir vi 400 kroner det synes jeg er helt passe selv om vi ikke deltar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ble konfirmert for 20 år siden. Da fikk jeg 70.000 kr i tillegg til mer tradisjonelle gaver.

Skrevet

Jeg vikk 7-8000kr, hvor 5000kr var fra bestemor (alle barnebarna har fått det samme). I tillegg fikk jeg bunad av mamma og pappa og søljer og mye smykker av slekta, venner og bekjente. Dette var i 1993. Nå i etterkant er jeg glad jeg fikk mye smykker, det er mer varig enn pengene og noe jeg fortsatt kan glede meg over.

De fleste jentene fikk mye smykker når jeg ble konfirmert og jeg var av de som fikk mye penger. Guttene fikk generelt mer penger enn jentene.

Skrevet

Eg var konfirmant i 97 og synes å huske at eg fekk 4500kr. I tillegg fekk eg konfirmasjonsfesten og bunad av foreldra mine, samt ein del smykker, bøker, blomster og sånn. Eg var sikkert den som fekk minst pengar av alle i klassen, huskar det var ein som hadde fått 18.000.

Skrevet

Ble konfirmert i 2001 og fikk da 1300 kr, noe som jo var kjempelite i forhold til absolutt alle andre i mitt kull. Fikk ikke noe særlig med gaver heller, ikke bunad eller noe slikt.

Skrevet

Ingen :(

I den religionen foreldrene mine var hadde jeg ikke lov til å konfirmere meg.

Skrevet

konfirmant i 1994 tror jeg vel, og fikk 2-3000 kr + litt gaver da. Sykkel og diverse smykker.

Skrevet

Konfirmerte meg i 93, og fikk haugevis med smykker og 4000 kr.

Fikk vel minst i mitt kull, men det gjorde ingenting for jeg fikk akkurat nok til å kjøpe mitt første stereoanlegg :)

Skrevet

Konfirmerte meg i 92 og fikk vel rundt 8000 tror jeg ( Fikk ihvertfall råd til å dra til USA ). 3000 av dem var fra farmor- penger hun hadde satt inn hver bursdag og jul. Fikk også bunadsølv av henne. Fikk bunad og festen av mamma og pappa. Ellers var det endel smykker ( Noe jeg overhodet ikke ønsket meg!)

Skrevet

3000. fikk ikke noe serlig gaver i tillegg og det var helt ok.

Skrevet

Jeg fikk 15 000,-. Pluss bunad og moped. (..og masse andre gaver)

Tar jo helt av nå for tiden. Håper de har foreldre som er fornuftige slik at de kan sette størsteparten på en sparekonto.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...