Gå til innhold

Sjokkert over hvor fort melka mi forsvant!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jøss. Etter å ha vist laber interesse for pupp siden påske-tider, pga innføring av fast føde, sluttet jeg helt å amme før helgen. Siste gang tjukken fikk pupp var natt til lørdag. Litt trist, men han nekter å ta den og viser ikke interesse i det hele tatt. Har ikke orket å drive med pumping, da jeg vil bruke tiden vi har sammen til andre ting.

Men har ikke hatt antydning til melkespreng. Kommer fortsatt litt melk om jeg forsøker å få ut noe. Og jeg vet jo at det har vært melk der, i hvert fall litt, siden tjukken har svelget når han har diet. Og fått melkebart, osv.

Men det må jo ha vært lite? Ikke så rart siden han har spist mindre og mindre og sjeldnere og sjeldnere. Så jeg lurer egentlig på om hva som kom først? Laber interesse pga liten melk, eller liten melk pga laber interesse. Jaja. Deilig å slippe sprengen altså. Og veldig skjønt med mindre pupper, vanlige bh'er, sove uten bh på natta og jeg kan kle meg i hva jeg vil.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dakal deg!

Neida, det er litt vemodig, jeg skjønner det!! Jeg husker selv at det fortsatt var melk der 1 uke etter at jeg sluttet å amme og da jeg DA klarte å få opp produksjonen igjen gikk det noen lys opp for meg. Så den er nok ikke helt borte vekk. Kall meg en krakk men jeg vil tippe det er interessen hans som falt først.

Skrevet

Lurer i grunn på det samme. Tenkte på det i dag tidlig - hvor utrolig raskt melkeproduksjonen har sunket. Knerten min spiser nå i ca 3 min, og jeg lurer på om han avslutter da fordi det er tomt, eller om det er fordi han ikke gidder mer....? Jeg tror nok også det er dalende interesse som er grunnen. Den ene puppen vil han ikke ta overhodet....

Selv har jeg vel egentlig aldri vært 100 % komfortabel med ammingen, i den forstand at jeg synes det har vært en del kav, og jeg slenger ikke frem puppen hvor som helst. Ble derfor ganske sjokkert over meg selv da han nektet totalt å ta puppen i ett døgn. Jeg ble så lei meg! Og jeg som egentlig ser veldig frem til å avslutte.... Mye følelser innvolvert tydeligvis ;-)

Men jeg GLEDER meg til de tingene du nevner i forbindelse med å ikke amme lenger :)

Skrevet

Ja, det blir litt sånn høna og egget problematikk...Men jeg er nok ganske sikker på at det var interessen hans som dalte, for hvorfor gidde å jobbe så mye for maten når man kan få den servert gratis på ei skje? Det vil jo automatisk minke på med melk også når man begynner med fast føde, og dermed mindre pupp; mindre stimulans= mindre produksjon. Men d vet du jo allerede.

Husker d gikk veldig fort med meg også i jula, og det hadde nok også sammenheng med den gradvis dalende interessen pga vond nakke/ hyl på forhånd. Når d ikke var så høy produksjon lenger pga så mye tull ved puppen, unngikk jeg den verste sprengen og pumpet meg bare et par ganger om dagen (strengt tatt hadde jeg nok klart meg med å pumpe en gang om dagen)

Skrevet

Ja, jeg syns også det var mye kav i begynnelsen. Og har alltid sett frem til å kunne amme hver 4. time. Ammet annenhver time i fire måneder. Men så var det hele plutselig over. FIkk liksom aldri bestemt meg for at nå er det nok. Men kanskje like greit at han bestemmer selv at han ikke vil mer. Mye følelser ja. Og jeg er ikke så opptatt av "anbefaler amming til ett år"-aspektet av det. Mest at jeg var innsilt på å amme en stund til, og at det tross alt er koselig. Men han koser seg jo glugg ihjel med flaska si også. Ligger med ene hånden og klør seg i bakhodet, den andre i øyet, mens han er helt i sin egen verden.

Skrevet

Har ikke pumpet meg i det hele tatt....

Men er enig i at det nok er hans interesse som er dalt. Er vel de færresten som "mister melka" uten grunn.

Skrevet

Gleder meg til jeg kan gå med hva jeg vil ja!!!

Høres nok ut som interessen dabbet av først og så melka. Du hadde sikkert klart å pumpe deg opp igjen men det er det jo ingen vits i når interessen hans ikke er der. Han har tydeligvis fått den kosen han han vil ha med puppen så kan han heller kose seg med flaska. Her er flaska like kos hvis ikke mer enn puppen så når amminga tar slutt her er det nok bare meg det er vemodig for;)

Skrevet

Dette er jo interessant. Jeg har en liten på snart seks mnd, og vi har gitt grøt på kvelden i en mnds tid. Noe som har resultert i manglende interesse for pupp før leggetid. Har forsøkt å gi mindre grøt, for å se om det var problemet, at hun ble for mett for pupp, men da har hun likevel ikke vært særlig interessert i den.

Nå kommer vi til å gi flere måltider framover, selvsagt, og da vil hun kanskje, som deres små, slutte helt å ville ta pupp.

Problemet er, at hun ikke tar flaske.

Hvordan skal jeg da sikre at hun får i seg melk?

Dette temaet har sikkert vært oppe en million ganger, bare i løpet av siste mnd, men det er rart med det, gidder jo ikke lese veldig nøye om temaer som ikke angår en akkurat når man leser det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...