Kokkeli nyter våren:) Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har kjøpt det hjem nå. Er egentlig motstander av slike engangs greier, da jeg ikke tror det er bra for miljøet. Dyrt er det også. Men tenkte da jeg skulle prøve å se om det var noe å ha. Til slike krise tilfeller og hvis jeg bare vil sviepe fort over gulvene. Erfaringer?
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Der vi bodde før brukte jeg det masse. Men så fikk vi barn og sambo mente det ikke var bra for henne. Nå har jeg kjøpt engangsvåtmopper. De er veldig enkle, og det er mindre arbeid og vaske over gulvene. Jeg bruker den der spray&mopp også. Prøver å vaske når barna har lagt seg eller når de ikke er hjemme så lufter jeg godt ut etterpå. Engangstørmoppene gidder jeg ikke bruke, jeg støvsuger heller.
Kokkeli nyter våren:) Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 4. mai 2009 Jeg syntes gulvene mine ble så utrolig glatte av den spray moppen.. Vi skled hele gjengen her.. Jeg tenkte å ha engangs tørr mopper til å sveipe over gulvene de gangene jeg ikke gadd og bære støvsugeren helt ned alle trappene, og at det gikk fortere med tørr mopp. Men nå må jeg jo se om jeg liker dem... Hvorfor er det ikke bra for barna?
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Det er våtmoppene som ikke er bra for barna, de lukter veldig sterkt og de fjerner jo alle slags flekker om du gnir på dem, så det er vel utrolig masse kjemikalier i. Vi har sentralstøvsuger og den stapper jeg bare bak en stol når jeg ikke bruker den, så er den lett tilgjengelig hele tiden. Med sand i gardsrommet, silo/gras ol i fjøset og vedfyring nesten året rundt går den støvsugeren noen ganger i uka ja =) De tørrmoppene er jo faktisk anbefalt av norges astma og allergiforbund pga de er veldig gode mot støv!
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Har hatt engangs våtmopp som jeg har brukt innimellom, blir jo utrolig dyrt om man skal bruke bare de. Men nå er det lenge siden vi har hatt det. Mine foreldre bruker det på hytta, mye enklere når det ikke er innlagt vann.
Lene~mor til tre Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Jeg bruker engangs våtmopp på badet, har prøvd tørrmopp engang men synes ikke jeg fikk opp alt så jeg måtte gå over med støvsuger etterpå.. Ellers vasker jeg gulvene med grønnsåpe.
metaMORfose Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Har dem som supplement. Men det er nesten like kjapt å væte en mopp og klistre den på stativet. Heia Jif ))
moota m storebror&lillebror Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Ja enig med deg metaMORfose, go jif go jif go go go jif ha ha *lol* =) det var dagens utbrudd =P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå