Gå til innhold

Hastetime hos legen...

ღbabymais: lilleguttღ &spirenღ

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg fant ut på torsdag at jeg er gravid og vil gjerne til legen så snart som mulig for å se at alt virker normalt og bra.

Vet dere om man kan ringe så tidlig og få en såkalt hastetime til noe sånt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Tror egentli ikke det .

De kan ikke finne ut om alt er ok så tidlig:(

Du må nok smøre deg med talmodighet, legen der hvor jeg går sa det var ikke normalt med kontroll før i uke 12.

Lykke til med spiren:)

Skrevet

JEg forstår tanken. Når jeg først fikk vite de ønsket jeg også å gå til legen fortest mulig. Var hos legen når jeg var 6+1. Men var lite å ingenting han kunne si. Greiest å vente til du er mellom 8-12 uker. men kan jo ringe å bestille en time.

Skrevet

Stemmer som anonym med jente svarer - det er ikke vanlig med første kontroll før uke 8-12.. Det er ingen vits å dra til legen for å bekrefte svangerskapet da de testene man bruker hjemme er akkurat de samme som de bruker på legekontoret.. Og det er uansett ingenting legen kan gjøre for å se at alt er i orden, dette er noe som man ofte ikke vet 100% før man er på ul i uke 18-20.. Noen kan være heldige å høre hjertelyden hos legen før dette, men veldig mange leger (og jordmødre) prøver ikke å lete etter hjertelyden før etter vanlig ul fordi den kan være svært vanskelig å finne så tidlig og de vil ikke at mor skal bekymre seg om de ikke finner den. Om du er veldig engstelig og vil vite at alt er bra vil jeg anbefale at du ordner deg en privat ul, men ingen vits å ta dette før etter at hjertet er begynt å slå.. Veldig greit egentlig å vente til rundt uke 12 fordi det er før dette at de fleste som får SA får det, så ser du et bankende hjerte og en liten krabat kan du være ganske sikker på at det kommer til å gå helt fint.... Du kan gjerne ta en telefon til legekontoret og bestille time til rundt uke 8-12 og be om å få tilsendt (evt hente selv) svangerskapsboken man får utdelt... Lykke til!

Skrevet

Jeg hadde den oppfatning om at man skulle tidlig til lege stort sett for å få bekreftet svangerskap.

Selv var jeg hos legen i uke 7, men det var ikke så mye de gjorde annet enn å måle blodprosenten min.

Legen sa at han ønsket meg tilbake når jeg var nærmest mulig uke 12. Da var det mer han kan kontrollere og følge opp samt at jeg da vil søke om fødeplass og ordinær UL.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...