Gå til innhold

Kan noen regne ut BMIen min?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får det aldri til jeg.

Er 160cm og 81kg.

Er helt sykt.

Fikk baby for 1,5uke siden.Trodde jeg gikk ned alt med en gang.Uff!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

81 kg/(1.60 x1.60)= BMI

Du ganger høyden med seg selv(i meter), og den summen du der får er det du deler vekten din på:)

Kroppen bruker tid på dette, og ikke alt forsvinner så fort. Det spørs om det er vann eller fett. Vannet forsvinner fort, men fettet trenger tid, og kanskje du også må jobbe med det.

Skrevet

31,64

Men du bør ikke tenke så mye på det ennå..Tenk på barnet,- var selv overopphengt i vektnedgang etter 36 kilo+ etter førstemann..Mistet mye babytid og kos med å trene, tenke ut sunne middager og gråt over kroppen....

Skulle ønske jeg tok dagene mer som de kom og koste meg mer med henne......:o( Med nummer to gjorde jeg nettop det, vekta gikk fortere ned,ungen er MYE mer harmonisk og blid og jeg har det UTORLIG mye bedre med meg selv..God samvitighet ovenfor ungen og vekta er gått ned mye fortere.... Men føler skyld for at førstemann er mer genrellt i dårligere humør og mye mer utrygg på seg selv enn nummer to...Mulig det er tilfeldigheter, men føler at min egoisme og tanke på egen kropp og vekt etter fødsel har gjort at det er blitt slik..ANDRE folk kommenterer humørforskjell på barna (ikke når DE er i nærheten selvsagt) og det gjør meg trist...Greier aldri å ta igjen det tapte og vi bruker tid og krefter på å "Lære" førstemann og skjønne at sutring på det nivå, så ofte som hun gjør er utrivelig, unødvendig og ikke særlig effektivt...Også får hun ENDA mer negtive tilbakemeldinger fra oss (meg) mens lillebroren bare er blid og fornøyd og alltid får ros, han hører alltid etter og er bare en lek i forhold...

Så jeg ber deg så inderlig om å glemme deg selv litt,- ta trilleturene som trening, spis så sunt du kan, men ikke vei deg før permisjonen er over....Det er en tid som ALDRI kommer tilbake, og en baby som ofte ser mor gråter etter en handlerunde og svette på gulvet under 100 vis av sit-ups og andre øvelser,- ER ikke bra..... tror jeg....

Tenk på prøvetiden, hvor du gledet deg til å bli gravid, til å få baby..Hvordan så du for deg denne barseltiden?? Gråtende over engen kropp eller i glede over verdens beste baby? DU har valget selv hvordan denne tiden skal bli......

Hilsen ei med erfaring...( jeg var over 100 ei uke etter første fødsel, så ja, jeg VET......) SOm har det bra nå, men med en samvittighet svartere enn få....:o(

Skrevet

Tusen takk for svar 08.56.

Skal gjøre det beste ut av det,og prøve og ikke tenke så mye på det:)

Setter STOR pris på svaret ditt.

HI

Skrevet

Anonym 0856 her

Jeg VET det er vanskelig, men bedre å prøve nå enn at det evt skal bli som hos meg....:o)

VI har det kjempebra til daglig altså, men den lille forskjellen på barna virker så enorm noen gang, og jeg føler med SÅ skyld i jentas dårlige humør......

Om min erfaring kan være deg "til hjelp" når gråten sitter i halsen den dagen du MÅ kjøpe ei bukse 2 str større enn før, så får du tenke på meg da vettu :o) Det er absolutt IKKE verdt det..... Jeg "avlyste" jenta vår sin første 17.mai pga dette.....Heldigvis tok faren henne med.....

Lykke til og kos deg med ungen du..Ta vare på deg selv for helsas skyld, men ikke tenk på størrelsen :o)

Skrevet

Tusen takk! Du er virkelig snill! Så godt det var og høre det du skrev:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...