nickoline og supermann Skrevet 4. mai 2009 #1 Skrevet 4. mai 2009 Jeg og min eks gikk fra hverandre i februar for 1 år siden. Jeg har fått meg kjæreste, og vi vurderer å flytte sammen til høsten. Da jeg kanskje har fått meg jobb som også gjør det lettere for meg å flytte på meg. Barnefar sier jeg ikke har lov å flytte uten hans samtykke. Finner ikke noen lov som er helt håndfast på om jeg kan flytte eller ikke. Det er snakk om 100 km. Ca 1 time og 23 minutters kjøring....(sier gule sider) Tror jeg bruker noe lenger tid. Men ikke veledig mye. JEg har den daglige omsorgen for barnet. Far har samværsrett. Husker ikke hvordan det var jeg , men skrev vi under på delt foreldemyndgihet på sykehuset (2006) eller var det kun et papir på at han vedkjente seg farskapet. Har jeg foreldremyndigheten når han bor hos meg. Noen sa at den som ble boende igjen i foreldrenes faste bopel har foreldremyndigheten. Far har skrevet under på at jeg og sønnen min har flyttet på papiret til folkeregisteret. Sønnen min bor hos meg både i folkeregisteret og spesifisert i samværskontrakten. Kan noen hjelpe meg litt? Noen med erfaring? Innmari trist om mitt forhold nå skulle gå i dass hvis jeg blir tvunget til å bli boende her. Selv har han foresten sagt at han vil flytte ca 20 minutters kjøring herfra! Dvs at det kun bllir 1 time og 10 minutter til Fuglevik!
Gjest mphs Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Etter som jeg har forstått kan du flytte hvor du vil innen Norge så lenge det er du som har den daglige omsorgen.
Mamma+2 Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Ut fra det du skriver så har du det likt som meg- altså dere har felles foreldreansvar, men du har den daglige omsorgen - og han har samværsordning. Da kan han ikke nekte deg å flytte innenfor Norges grenser. Er selv i samme situasjon- skal flytte 1. juli. Vi flytter ca 2,5t kjøring unna...og han kan ikke nekte oss det- heldigvis. Men nå har min eksmann ikke noe kontakt utover annenhver helg- og ikke da heller, om det er noe... Så følg hjertet ditt og flytt dersom du tror du og barnet får det bedre:) Selv har jeg vert klar til å flytte helt siden brudd for 4 år siden...endelig skjer det.
Gjest -<<- Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Far kan kun nekte deg å flytte med barnet til utlandet. Innen Norge gjør du som du vil.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå