kikki..E&A Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Hei hei. samboeren min har nå fått inkalling til militæret i oktober. Lurte på om noen vet om militæret betaler husleien mens han er borte? Han må ta permisjon fra jobben, og mister da eneste inntekten vi har. (jeg er hjemmeværende). Vet vi får ektefelle-penger og penger for de to barna vi har når han drar, men det er jo overhodet ikke nok til og dekke boutgiftene våre. Det står nemlig at man kan søke om støtte, men betaler de hele husleien? Eller bare deler av den?
rosa76 Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Jeg tror de dekker hele husleien. Skal ikke være nødvendig for han å måtte selge bare fordi han MÅ inn til førstegangstjeneste! Han må jo ha et krypinn når han er ferdig også. Tror dere får ekstra støtte pga barn også, men er ikke helt sikker. Han vil jo tape enormt med penger vedå avtjene plikten sin -mot at han hadde jobbet. Han vil iallefall få muligheter til å snakke en sosialkonsulent ved sesjon /oppmøte til tjenestestedet sitt, hvor han må fortelle om situasjonen sin. Tror også at alle leirer i Norge har fast sosialkonsulent, sånn at de med familie/leieligheter blir ivaretatt. For å få helt korrekte svar så anbefaler jeg dere ringe til avdelingen og prate med sosialkonsulenten så snart som mulig. Så blir det ikke etterslep på betalinger. Lykke til.
kikki..E&A Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 5. mai 2009 Takk for svar:) Har sendt mail til vernepliktsverket med noen spm., og samboeren min skal ringe til sånn sosialkonsulent i militæret i nærmeste framtid.. Håper ting og tang blir dekket, drit kjipt hvis ikke.. Hva gjør man da liksom? Da klarer ikke vi oss, jeg har ikke inntekt.. Ikke nok med at jeg blir alene med 2:/ Gruer meg..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå