Alvorlig Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Hva synes dere - gutten heter Henrik, spørsmålet er om han skal få et mellomnavn også, i tilfelle blir det Henrik August. Klarer ikke å bestemme oss, storesøster har to navn i tillegg til to etternavn som Henrik også skal ha. Synes derfor at det kunne vært fint med et mellomnavn til Henrik også, selv om det vil bli lite brukt. På den annen side er det litt mye med fire navn til sammen...
Turbomamma<3<3<3 Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Synes ikke det har noe å si om hun har to navn og han har et jeg da.. Det må jo være med mening at de får to navn, ikke bare for at den andre har det? Personlig synes jeg det var litt rart med de to sammen, men mulig det er fordi jeg ikke har sett det før. Klang ikke slik som Jens August liksom!;P
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Hvis dere vet mellomnavnet ikke vil bli brukt i daglig tale, synes jeg ikke det er vits i å ha det =)) 4 navn er mye for små barn å lære seg og det gjør absolutt ikke noe at han bare heter henrik, mens søsteren hans har 2 navn =))
mamarama og lille banan Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har to fornavn og to etternavn og synes det er for mye! Jeg mener det er best med ett fornavn og to etternavn. Etternavnene representerer gjerne mor og far, altså deres etternavn, noe jeg synes er fint.
partyoffive Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Jeg ville gjort det likt melom sosknene. Altså hvis storesoster har 2 fornavn og to etternavn, ville jeg gitt lillebror det samme. Synes i utgangspuktet at 3 navn er max. 4 navn blir mye, og som du sier bruker man jo ikke alle, men det skalder jo ikke og ha det på papir. Når han blir eldre kan han bruke hva han vil til daglig, eller droppe navn for den saks skyld.
Sara Maria Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Hvis navnet er for langt (tror grensen er på 21 bokstaver), blir det forkortet i offentlige papirer. Henrik August Hansen Johannesen blir da Henrik August H Johannesen. Hvis dere synes Hansen er fra en av foreldrene som ikke vil at dette skal forkortes, så kan dere jo kanskje heller kutte ut August? Stadig flere henter navnet fra folkeregisteret og derfor blir det lett forkortet mange steder uansett hva dere oppgir.
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 usaklig, men min veninne Elisabeth Johanne Med-langt-etternavn blir Elisabeth Johan på bankkortet )
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Dropp mellomnavnet, det Henrik er MYE finere enn Henrik August. Og om mellomnavnet uansett ikke kommer til å bli særlig mye brukt er det i hvertfall liten vits i å ha det. At storesøster har dobbelnavn er ikke noe hinder for at Henrik får bare ett. Og jeg er enig med deg, 4 navn er mye og ganske tungt.
jente 06/06 jente 08/08 Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 3 navn er egentlig nok, men litt rart med det når storesøster har 2 navn. Om du og pappaen også har 2 navn ville jeg gitt Henrik 2 navn også:-) Har en venninne hvor alle i familien bortsett fra henne hadde dobbelnavn, hun følte seg faktisk litt utenfor når hun var liten stakkar....men på den andre siden om du og mannen har enktelt navn begge to blir det storesøster som føler seg utenfor noen år... he he er ikke lett dette med navn, her har alle "bare" 1 fornavn og barna 2 etternavn.
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #12 Skrevet 4. mai 2009 Spiller vel ingen rolle hvor mange navn søsken har? Jeg har to navn, min esøsken ett og to, men det har jeg da virkelig aldri tenkt på at har noe med hverandre å gjøre!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå