Gå til innhold

Når kan man tidligst sette opp senga/vugga?;)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uten at det er sykt eller latterlig osv... hehe..

klør i fingrene her... har ommøblert soverommet slik at alt er klart;p legger til at gutten min kom 11 dager før terminen..

men når kan man TIDLIGST ordne seng/vugge uten av det er tåpelig? hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke jeg, en måned før termin kanskje.... Man vil jo ikke at det skal stå og støve ned, slik at man må vaske alt om igjen når barnet kommer heller :-)

Skrevet

kan jo legge til at mener da ikke med sengesett osv oppi, kun selve treverket osv;)

ikke soveklar;p men gjøre klar;p

Skrevet

Jeg har to måneder igjen til termin og vi skal pusse opp gjesterommet neste helg og gjøre det klart for babyen. Kommer til å sette inn vugga da også. Er jo ikke noe poeng å la rommet stå tomt! :)

Skrevet

Akkurat når man vil!!! :)

Vi kjøpte en sånn babybay, og satte den sammen med en gang den kom i posten.. 4 mnd før termin. Måtte jo se om den passa på rammemadrassen, vel.. Og siden har den nå stått i en krok og venta. Har ikke redd opp i den, da.. Og sprinkelsenga satte pappan opp for et par uker siden.. Da greide han ikke la den stå flatpakka lenger. Enda litt over 2 mnd igjen til termin.

Har gjort klart barnerommet og hengt opp gardiner og bilder og hyller. Og orntlig kooosa oss mens vi gjorde det. Holder nå på med å vaske nytt og arvet tøy, sengeklær osv, men disse pakkes foreløpig i plastbokser med lokk så de ikke skal bli støvete. Men nå har jeg holdt på i flere uker.. Bare tatt litt nå og da, og jammen er jeg glad jeg ikke venta til siste liten. Da hadde jeg fått det travelt, og det er myye bedre å kose seg mens man gjør det.

Skrevet

Jeg gjorde klar senga sist helg da vi hadde overnattings gjester i forbindelse med en konfirmasjon i familien og ryddet gjesterommet i samme forbindelsen. ( barnesenga fra siste mann sto der inne)

Jeg var da i uke 37.

Jeg har også funnet frem baby tøyet og vasket det, skal legge det sammen i dag og på plass i stelle komoden.

Skrevet

Tja, sprinkelsenga her er oppe (uten sengetøy) og jeg er ikke engang 4 mnd på vei. Nå skal det sies at jenta vår på 2 akkurat har fått stor seng, så vi gidder bare ikke demontere sprinkelsenga, men jeg synes ikke det er tåpelig å sette den opp når du vil. Gjør det i dag! ;-)

Skrevet

Vi skrudde sammen sengen da jeg var i uke 33-34.. Da hadde den stått flatpakket på soverommet siden jul, så jeg var rimlig klar for å sette den sammen! Nå er jeg i uke 37+5 og i helgen satte jeg på sengetøy! Sengen har blitt så fiiin! Skal legge et laken over idag så den ikke blir støvete før lille-gull kommer i hus.

Vuggen i stuen og vognen er også gjort klar! Selv basen er plassert i bilen her, altså!!

Forrige uke fylte jeg stellekommoden med stelleartikler og bleier..

Klærne er ferdig vasket, strøket og lagt i kommoden, så det eneste som gjenstår her, er å gjøre rent huset skikkelig før den lille kommer og pakke sykehus bagen..

Det var liksom ikke så morsomt, så det har ikke blitt proiritert...:)

Kos dere med forberedelsene, alle sammen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...