Gjest Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Når begynte det å kjennes utenpå magen at babyen sparker?? Er det tidligere enn før??
Ruska67 Skrevet 4. mai 2009 #2 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har kjent spark utenpå magen, men mest at babyen "strekker" seg slik at jeg kjenner ryggen, hodet, et ben e.l. Jeg snakket med JM om det på UL, og hun sa at babyene på denne alderen fremdeles er spinkle og ikke veldig sterke. Det er derfor ikke uvanlig at det ikke kjennes utenpå magen. Dessuten har de jo veldig god plass til å "tumle" rundt der inne! - Og særlig for oss som har hatt tre barn til å utvide plassen fra før! Tenk deg så stor og fin livmor nr. 4 har til å turne rundt i!!! Nå venter vi begge på svar fra fostervannsprøven, men vi fikk jo begge positivt resultat på hurtigtesten - så vi får bare håpe alt står bra til med hver vår lillte fjerdemann!
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Er i uke 24 nå, for ca 1,5 uke siden kjente sambo at det var noe smått som rørte seg inne i magen min.. Ofte når jeg sitter og strikker så ser jeg magen beveger seg.. Det fikk min eldste sønn på 13 år med seg og ble helt i 100 ;o))
JenteOgGutterMamma! Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Venter nr. 5 og denne gangen kjente jeg veldig tydelige spark utenpå magen fra uke 19, men så har jeg denne gangen morkaken inn mot ryggraden min, så babyen ligger tett inn mot mageskinnet mitt! Derfor er det også veeldig ubehagelig å ligge på magen denne gangen, noe som jeg tidligere svangerskap kunne gjøre omtrent helt til terminen! ;-) Dette er veldig individuellt, så alt er nok normalt! :-)
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Jeg kjente det mye senere med vesla enn med guttene. Med guttene kjente jeg rundt uke 17, men vesla ikke før uke 21.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå