Gå til innhold

Ville du ha reagert på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt et forhold til en mann i fem måneder nå. Det begynte som et seksuelt forhold, men har utviklet seg, og er nok i ferd med å bli kjærester.

Vi bor langt fra hverandre, og sees ikke hver helg. Denne helgen skulle han på fjelltur med en venninne, med en overnatting i turisthytte. Jeg synes det var litt rart å tenke på at han skulle på overnattingstur med en annen kvinne, men tenkte at det fikk jeg finne meg i. Så får jeg vite, når han kommer hjem, at han tidligere har hatt et seksuelt forhold til denne kvinnen. De fant ut at det ikke fungerte, og er nå venner.

Jeg tror ikke at noe skjedde på den turen, men jeg synes hele situasjonen er veldig rar. Jeg har tidligere ikke opplevd noe liknende når jeg har vært i forhold.

Er slikt som dette helt vanlig? Ville du synes at det var helt greit?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når ingenting skjedde, og dere er "på vei til å bli" kjærester, syns jeg ikke du har så mye du skulle sagt. Om han har venninner som han tidligere har hatt et seksuelt forhold til, er dette en del av pakka. Jeg hadde sikkert ikke likt det, men du vil neppe tjene på å lage et nummer ut av det.

Skrevet

Jeg hadde overhodet ikke syntes det var greit. Men nå er jeg veldig monogam, og min og samboers forhold (selv når det var ferskt) har alltid vårt slik at det har vært lite som har vært lov med det andres kjønn. Uten at jeg har vært fristet til å snuse på andre :)

Dere må jo nesten snakke sammen og finne ut hva dere forventer av hverandre.

Skrevet

Jeg skjønner at du reagerer, jeg hadde reagert jeg også siden sånne ting vekker følelser når man er forelska o.l. Men så må man prøve å tenke rasjonelt inni det hele. Jeg f.eks. har noen venner jeg har hatt sex med (bl.a. er min eks en av mine nærmeste venner) og jeg hadde glatt dratt på hyttetur med dem selv om jeg var involvert i noen andre.

Skrevet

Jeg hadde min beste venn som forlover jeg...

Og vi har hatt et seksuelt forhold over flere år.

Det er vel egentlig svar nok?!

Skrevet

Nå har jeg jo ikke nevnt med et ord at jeg skal lage et nummer ut av det, for det har jeg overhodet ikke tenkt til. Men det er tydelig at vi har veldig ulike synspunkter på mange ting, og vi er nødt til å finne ut av hvor hverandres grenser går nå som vi er i ferd med å bli et par. Jeg er veldig monogam av personlighet, og synes dette er veldig rart. Jeg ville ikke ha gjort noe liknende. Jeg har også et godt forhold til eksen min (heldigvis, siden vi har et barn), men det ville vært utenkelig for meg å dra på overnattingstur med ham.

Skrevet

Hvis DERE er i ferd med å bli et par, synes jeg det er kjemperart at han i det hele tatt skal på overnattingstur med en venninne - uten at du er med!

Greit å ha venner av det motsatte kjønn, men å dra på overnattingstur? Hadde ikke skjedd her, ihvertfall! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...