ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Jeg skal dit i morgen kl. 13. Skal ha med urin, men skal jeg da ta morgenurin?
Enitsirk79 Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Jepp morgenurin og midtstråle helst ( tisse litt i do først, så litt i "koppen" så resten i do.). Legen søker om fødested (ihvertfall hvis du bor i Oslo/akershus) og UL. Du må ta blodprøver. Og blir veid. Så måles blodtrykk. Min lege sjekket også hjertelyd (men det er avhenig av hvor langt du er på vei da, jeg var 12 uker på vei og legen syntes det var litt tidlig å leite etter hjertelyden, men hun fant den). Legen måler kanskje fundus-symfyse-målet også. Og så fyller h*n ut helsekortet ditt. Lykke til da:)
villemo26 Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Domt spørmål her, men MÅ en ha morgenurin? eg har min første legetime klokka 14.00 på dagen, og skal på jobb før det. Har ikkje så veldi lyst å gå med tiss i sekken fram til det.. hehe... og korleis sjekker dei hjertelyden på en vanlig time?
Enitsirk79 Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 De bruker noe ala denne: http://www.babywatcher.no/ til å sjekke lyden med. Det bør visst være morgenurin man tar med til legen ja, for senere på dagen kan den bli mer forurenset av utflod som igjen kan føre til falske utslag.
villemo26 Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 off.. hehe.. jaja, men går det greit med 7 timer gammelt morgenurin, oppbevart på glass i romtemperatur?? hehe
Helene_23 Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Hmmm...skal også til legen sent på dagen, fikk beskjed at urin må stå i kjøleskapet inntil da for ellers blir den "ødelagt"
DolphinGirl Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 må man ikke ha gynekologisk undersøkelsen også på første kontroll?
Pif Skrevet 4. mai 2009 #8 Skrevet 4. mai 2009 Lurer jo på noen små ting jeg også.. er det normalt å ha med samboer på denne første timen?!
synnis vil ha bebis Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Har akkurat kommet hjem fra 1. kontroll. Jeg er 8+3 i dag. Tok urinprøve, blodprøver, vekt. Legen målte blodtrykk og lyttet på hjerte og lunger. Jeg tok også GU og celleprøve pga lenge siden sist. Så snakket vi generelt om "formen" og planen for videre oppfølging i svangerskapet og legen henviste meg til ordinær ultralyd. Jeg hadde ikke samboeren med meg, var veldig usikker på dette på forhånd, men føler ikke at han gikk glipp av noe i dag.
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. mai 2009 Da har jeg vært på 1. kontroll i dag. Hadde time kl 1300, og har verket hatt urinprøven i kjøleskapet eller tatt midtstråle.. så får se hva de finner ut! Syntes denne time var dårlig. Ikke etter forventningene i det hele tatt. Han fylte kun ut de arkene angående blodprøvene også helsekort for gravide.. var ikke inne lenger enn 5 minutter tror jeg. Eneste han sa var gratulerer, også fikk jeg ny time 18. juni...er det meningen at man skal ha ny time så raskt?
mammas skatter <3 Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 e fikk 2. time allerede 3 uker etter 1 gangen. va 8-9 uka 1 kontroll, og e ca da 12 uka 2.kontroll. så d e vel kansje normalt
ღLykkelig mღmmღ til to:) Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 4. mai 2009 Fant ut dette i stad jeg også.. ettersom jeg hadde første kontroll i uke 11, og vi skal ha ca 8 kontroller så er det ikke så ille tid i mellom:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå