Mayken Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Var på legekontroll med lillegutt på torsdag, da var han 7 uker gammel. Legen sa at han hadde en brokk i venstre testikkel og at vi måtte følge litt med på den, om den ble større eller vond. Noen av dere som har vært borti dette? Gikk det over av seg selv? i så tilfelle, hvor lenge hadde han det før det forsvant? Og hva gjør legene med det hvis den blir for stor eller vond? Jeg glemte helt å spørre egentlig, for jeg ble litt overrasket. Takk for hjelp.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Ja, storebror var bare 5 uker når han plutselig ikke hadde tissa på mange timer, enda han fikk i seg melk. Da ble vi jo så redda at vi ru\ingte legevakta og fikk komme med en gang. Legen der pressa tilbake brokken og da tissa gutten flere liter på legen og gulvet hans.... Etter det har det ikke vært noen ting. Men vi ble sendt på sykehuset for sjekk når han var ca 2,5 mnd.
Mayken Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2009 Så det kan hindre dem i å tisse altså? Da må jeg følge litt med på det. Var han smertepåvirket pga den fulle blæren? Merket dere på han at noe var galt?
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #7 Skrevet 4. mai 2009 Gutten min har hatt vannbrokk i høyre testikkel. En gang da han var ca 6 mnd, da fikk vi beskjed at om det ikke var borte når han rundet året eller den ble vond skulle vi bare se det an. Han fikk det igjen da han var ca 17 mnd og da ble det sendt henvisning til barneklinikken på sykehuset, men siden det ikke er hastehenvisning så er brokket forsvunnet mens vi venter ... Men vet ikke om vannbrokk er det samme som gutten din har.
Mayken Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #8 Skrevet 4. mai 2009 ja, mener at det var vannbrokk legen snakket om. Da får vi satse på at det går over av seg selv snart
Gjest Gul stjerne Skrevet 4. mai 2009 #9 Skrevet 4. mai 2009 Min på 20 mnd har vannbrokk og skal opereres nå i mai. Det har altså ikke gått over. Han har ikke vært plager eller hatt smerter som vi har kunnet se, men veldig store baller ;-) Da det ble oppdaget fikk vi beskjed om å være obs om han plutselig fikk uforklarlige smerter, i sjeldne tilfeller kan de skje med de som har vannbrokk.
Mayken Skrevet 4. mai 2009 Forfatter #10 Skrevet 4. mai 2009 ok, får bare fortsette å følge med da. Er bare på ene siden han er hoven, er ganske stor forskjell til tider.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 4. mai 2009 #11 Skrevet 4. mai 2009 Når vår gutt fikk dette virket det ikke som han hadde noen smerter i det hele tatt. Vi merket det rett og slett på at han ikke hadde hatt tiss i bleia i det hele tatt på mange timer.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå