Gå til innhold

Egen tråd for oss som har mistet og prøver igjen. Vol. 6


Magstar

Anbefalte innlegg

hegeno: så nedtur...føler med deg. Skulle ønske jeg kunne gitt deg mine to IVF-forsøk som jeg aldri fikk brukt...Men lad batteriene i sommer så ordner det seg til slutt. Du vil lykkes, det tar bare litt tid ...

 

storkmor: Fryktelig trist med den hersens mensen, jeg fikk den også på dag 10 på mine to negative forsøk. Innbiller meg det har med hormoner og EL.-sprøyte å gjøre, får den aldri så tidlig ellers. Forstår inderlig godt at du depper. MEN viktig å begynne å planlegge neste forsøk, det er bare noen uker så kan du dra ned igjen.. klem

 

bumpidebump: Håper du er kommet deg avgårde til Dk, eller at det er like om hjørnet, tvi tvi :-)

 

tjorven1 : 10 dager igjen !!!! WOW - dette er spennende og overveldende, tenk snart har vi de små nurkene her, helt utrolig !!

 

Og ja jeg begynner virkelig å se lysere på min egen situasjon, nå er jeg som sagt passert 31 uker og ingen indikasjoner på at det skal starte noen fødsel her med det første, så regner med det enda går noen

uker:-) Cerclagen jeg har på livmorhalsen blir fjernet i uke 36 om jeg holder så lenge - da kan det blir fødsel kjapt, eller jeg kan gå lenger...ingen som vet :-) men spennende er det !!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Storkmor: Skjønner godt at du er deppa, er noe forb... ja, du vet. Håper du klarer å løfte blikket igjen raskt : )

 

Gitte og Tjorven1: Så spennende at babyene snart er her. Og takk for at dere forteller om hvordan det går. Det gir håp for oss som er treg med å komme igang : )

 

Selv går jeg og venter på el fremdeles. Nettopp testet. Får ikke tatt meg fri fra jobb onsdag, så utslag i morgen kan fort blir komplisert logistikk. Så nå håper jeg at jeg ikke får utslag før på onsdag, sånn at jeg kan reise på torsdag. He-he, mye styr med dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Storkmor, neste gang må det gå. Jeg kjenner meg igjen, ble så motløs hver gang det ikke klaffet. Heldigvis har det lønnet seg for meg å være tålmodig. Jeg holdt på i 2,5 år pga en tett eggeleder (en gang var det eggeløsninger på feil side 4 mnd på rad). STÅ PÅ!!!

 

bumpi de bump, håper det klaffet med eggeløsning, fri og reise. Venter spent på når du får positiv test :-)

 

Tjorven1, jeg må bare si det: jeg er såååå fornøyd med mammahuset Jeg har en kosebukse og svart finbukse derfra. Sikkelig gode å gå med + de er utrolig kjapp til å levere (kun få dager) :-) På HM kjøpte jeg en hvit capribukse, kjempefornøyd!!! Ellers så er det lite utvalg på HM. Foreløpig ligger de i skapet, buksene mine passer ennå.

 

Ha en fin helg jenter, jeg skal ta en langhelg på hytta 8-)

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Jenter!

Uff så trist at det ikke gikk denne gangen Hegeno og Storkmor? Det er veldig tungt å teste negativt når man har så store forhåpninger. Men stå på og ikke gi dere!! Det går til slutt!:))

 

Bumpi de bump: Lykke til med el testing og tur til Køben! Tvi-tvi

 

Jeg var på ul onsdag. Og der var verdens søteste lille baby på 6,2 cm! Jeg ble forelsket med en gang!!:) Den sprellet og vinket, og plutselig skulle den sove og la seg med ryggen til. Legen prøvde å vekke den for å ta nødvendige mål, men den lille skulle sove, he-he. Så voknet den og sprellet litt for oss på slutten. Jeg skulle jo ha skrytebilde av den, og fikk til slutt bilde i profil. :)) Nå ser jeg på babyen hver dag og smiler!

 

Så jenter! DETTE er verdt å jobbe for! Dere som ennå sliter, jeg sier det igjen: STÅ PÅ!!

 

Riktig God Helg alle sammen!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så bra Kath!

Du for sette inn bilde av den på siden din, slik at vi også for se.

regner med at du ikke fikk se kjønnet, siden du ikke skrive noe om det.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme igjen etter en ukes ferie. Så deilig med fri: ) ikke litt klar for jobb i morgen...er så trøtt at det frister veldig med en sykemelding. Er det noen av dere som blitt sykemeldt tidlig i svangerskap?

 

Er 8+5 nå og skal på UL i morgen. Spennende.

 

Storkmor: Jeg føler med deg. Håpet sånn på positiv test for deg. Blir det IVF neste?

 

Ha en strålende søndag jenter: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magstar:

Jeg ble sykemeldt tidlig i svangerskapet, først 50 % og så 80 % og så 100 %, tror jeg det var. Dette pga at det var ett risikosvangerskap, og at jeg har mistet to ganger før. Men også mye pga kvalme, tretthet og bekkenløsning - som gjorde at jeg uansett om jeg hadde ønsket, ikke hadde klart jobben min. Mange er sykemeldte i løp av de 3 første mnd for så å begynne å jobbe igjen, når formen blir bedre ved ca 13 uker.

 

Lykke lykke til i morgen på UL, hils det lille bankende hjertet fra meg, det går så bra skal du se!

 

Til dere alle: Nå er det bare to hele dager igjen til jeg skal til pers...

og jeg får møte min lille storkfrøken, sender en sms til Kath når hun kommer, så kan hun igjen gi dere på denne tråden her beskjed når hun har kommet.

 

Ha noen herlige forsommer dager, og kos dere på treffet dere som skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på UL i dag og der banket hjerte: ) happy happy me... Fikk bestilt fødeplass, nå begynner jeg snart skjønne at jeg har liv i magen. Hun ville jeg kom tilbake om to uker, og ser alt bra ut da mente hun at det skulle gå bra.

 

Sykemelding fikk jeg ikke. Synd, for dagen i dag på jobb var tung. Hvorfor må alle lukte sånn??? ; ))

 

Tjorven: Lykke til. Tenk snart får du holde henne. : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven1; det er jo helt fantastisk at det er så kort tid igjen!! herlighet...jeg blir helt yr på dine vegne :) :) Hvordan har du det?

Kath og Magstar: Så nydelig med sprellende små og bankende hjerter :)

Jeg skal på UL igjen i morgen, dag 10. Så får vi se! Prøver en insem. til nå, dobbel denne gangen. Funker ikke det, blir det IVF. Men NÅ sitter'n vel for pokker ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Tjorven1

 

Jeg ønsker deg lykke til :-)

 

Nå på torsdag har jeg min andre svangerskapskontroll, gleder meg til å høre om hjerteslagene :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjorven1, LYKKE-LYKKE TIL!:))) Dette går bra! Send meg sms så skriver jeg inn her når babyen er født!:))

 

Storkmor?: Ja nå måå det for pokker gå denne gangen!;) Nå skal den sitte!

 

Magstar: Jeg ble sykemeldt i uke 9 i litt over en uke. Jeg fikk akuttime på dagen til legen. Ringte tidlig om morgenen og sa jeg ikke orket å dra på jobb. Legene har satt av noe tid til de som må ha sykemld..:) sov i nesten to døgn uavbrutt. Voknet bare for å spise. Jeg har faktisk vært dårlig helt til nå, men nå har jeg dager som jeg er mye bedre. Er 13 uker på vei, så regner med at neste uke vil det verste være over. Hvis du føler deg veldig trøtt og kvalm ville jeg tatt hensyn til kroppen. Godt med hvertfall en uke. Det måtte du jo få!:))

 

Satser: Lykke til på 2 svangerskapskontroll!:)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag måtte jeg gå fra jobb da jeg var så kvalm, gikk hjem og sov i 4 timer. Var hos legen og fikk en ukes sykemelding, med mulighet for å forlenge. Så deilig, for jeg er ikke opplagt til å jobbe nå.

 

Tjorven: Dette er så gøy, smiler bare tanken på at du får holde din datter snart. Tvi tvi....

 

Storkmor: Nå skal den sitte. !!! : )

 

Kath: Fint du føler deg bedre nå og vil være med på treff.

 

Satser: lykke til : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Magstar: Så bra du har fått deg sykemelding! Nå kan du slappe av på sofaen! Jeg vet hvor sliten man kan føle seg.

Jeg er frisk noen dager også blir jeg dårlig igjen... Nå har jeg kastet opp 3 kvelder på rad og hanglet på jobb. Mandag er jeg 14 uker på vei, og da må jeg bli bedre tenker jeg. Hadde jo tenkt meg på treff da......;) Ellers ser jeg veldig fram til ferie om 14 dager.:))

Spennende med voksende mage nå, og når jeg er i bedre form STORkoser jeg meg med graviditeten!

 

Satser: Er du blitt helt i form nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kath:-)

 

Skulle ikke Tjorven1 ta keisersnitt i dag??? Jeg venter på at du skal "sladre" her inne om vel overstått keisersnitt ;-)

 

 

Formen er MYE bedre og matlysten er gradvis kommet tilbake. Var hos jordmor i dag, urinprøven viste at jeg har fått i meg for lite kalorier. Så nå skal jeg prøve å øke kalorimengden. I dag spiste jeg bakt laks med bla advocado (mye sunn fett). Det gikk fint å spise laksen, men jeg kjente at jeg ikke greide så mye. Så jeg får ta ting gradvis, ofte og ikke presse meg for mye (da spyr jeg). Det gode nyheten er at jeg har kommet meg tilbake til den vekta jeg var på før jeg spydde. Ellers så har energien kommet tilbake, det er så herlig å fungere på jobb igjen. Sliter litt med hodepine i ny og ne - men den er til å leve med. Gevinsen er jo verdt alt dette ;-)

 

Det var gøy å høre hjertelyden og få kjenne på hvor livmora lå :-) Jeg er kjempefornøyd med jordmora, hun var behagelig og lett å prate med :-)

Neste er UL 19 juni, gleder meg!

 

Håper du blir i bedre form snart, jeg merket bedring i løpet av uke 15-16.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Satser: så bra formen er bedre! Og nå må du legge på deg;)) Du får spise lite og ofte. Ha med deg noe å tygge på i lomma hele tiden.

Jeg har til tross for å ha vært dårlig lagt på meg 4 kg, så det var godt gjort!;) Nå gleder jeg meg til å bli bedre!:)) Jeg har også hatt litt hodepine. Men nå sliter jeg litt med uregelmessig hjerte. Akkurat som det knyter seg eller hopper over et slag. Kjenner det mest om kvelden. Hadde det tidlig i svangerskapet og nå har det kommet igjen... Har visst noe med hormoner å gjøre. Broren min som er lege sa at det ikke er farlig, men jeg blir jo litt urolig da... Har du hatt det?

Spennende med ul snart igjen da! Vil du vite kjønnet?

Det var for tidlig å se da jeg var på ul uke 12. Skal på ny ul uke 17.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk jeg laaang skogstur i finværet. Virkelig godt å kjenne energien vende tilbake :-) Jeg har begynt å spise mer mat mellom måltidene, tar nok litt tid til å venne seg til den rutinen.Opp i vekt skal jeg jammen meg klare ;-)

 

Kjenner igjen dette med at hjerteslaget hoppet over et slag, jeg har det sjelden gang. Ubehagelig, men helt ufarlig!

 

Å ja jeg vil vite kjønnet :-D

 

Artig at Tjorven endelig har fått jenta si :-) Neste blir vel Gitte?

 

Ha en fiin pinse jenter 8-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I am Back.

 

Storkoser meg med verdens herligste jente.

Hun sover litt dårlig på kvelden og natten - men hun er jo så søt der hun ligger å titter på meg med sine mørke øyne om natten, såman kan jo ikke noe annet en å smilie.

 

vet dere hva? Hun er verd hver alt! Det har vært en lang vei, men takk gode gud for at jeg ikke har gitt opp - dette er virkelig toppen av lykke!

 

Men dere andre her. Jeg er klar for en oppdatering fra alle dere, om hvordag det går med dere? Oppdatering ønskes :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia.

 

Først vil jeg gratulerere deg så mye Tjorven med lille søte lillepia :-)

 

Her er en liten oppdatering herfra: magen min har plutselig ploppet ut (i uka her) og jeg har begynt med mammabukser :-) Nå ser alle at jeg er gravid :-)

 

Har også endelig klart å skaffe meg en pent brukt billig vogn. Er kjempefornøyd med den :-)

 

Har Ul om mindre enn to uker, gleder meg veldig!!!

 

Hvordan er det med dere andre jenter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært her så mye i det siste, så en litt treg gratulasjon til Tjorven fra meg. Så fødselsannonsen i Aftenposten:D

 

Kult med mage som popper ut Satser. Må jo være litt stas når det begynner å bli synlig slik at man kan rope det ut til hele verden!

 

Jeg var litt utafor etter mitt negative fryseforsøk. Kanskje mest av alt fordi 5 av 6 egg ikke opplevde tiningen. Satt igjen med en dårlig følelse av at eggene mine kanskje var av ræva kvalitet likevel ...

 

Men hadde en prat med en lege på Nordica og han er jo som de er - meget optimistisk på mine vegne. Han sa de ikke hadde noe forskning som viste at hvorvidt et egg overlevde tiningen eller ei handlet om kvaliteten på egget. Så jeg får vel kanskje tro han på det;) Vi ble enige om at jeg skulle ta en pause til over ferien og så gå i gang igjen. Han mente jeg skulle ha akkurat likt regime som sist, men mente han skulle trikse litt med eggene og at jeg burde ta sjansen på å sette inn mer enn ett. Så da blir det vel laser assisted hatching på neste forsøk. Har i grunn undret meg over at de ikke brukte det verken på fersk eller fryseforsøket mitt i forrige runde. På hjemmesiden deres står det at de anbefaler kvinner over 38 år det samt alltid ved fryseforsøk. Men men ... de vet vel hva de gjør.

 

Så nå er jeg igjen optimistisk. Trener masse, spiser sunt og ligger på spikermatte. Har sluttet med alle produkter med parabener og kjøper gjerne økologisk ... Dersom syklusen min gjør som jeg vil (=gir meg to normale sykluser på 30 - 32 dager), så går jeg i gang akkurat når jeg er ferdig med ferie. Har også informert sjefen min om at jeg kommer til å sykemelde meg 50 prosent denne gangen. De sier stress ikke har noe å si, men jeg vil prøve å unngå det denne gangen.

 

Så det ble en ganske så lang oppdatering på hvordan jeg har det;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hegeno

 

Så leit å høre at eggene ikke overlevde tiningen :-(

 

Jeg fikk så lyst til å fortelle deg at jeg spurte Nordica om det var automatikk å utføre ass hatching på de over 38 år, de svarte at det var det ikke. De måtte se på eggene via spindel mikroskop for å se tykkelsen på egget. Er den for tykk utfører de ass, hatching. Er den normal utfører de det ikke. Så jeg antar at ass. hatching skader egget hvis den er normal fra før. De skal jo tross alt utføre et snitt i den.

 

Jeg fikk beskjed om at de måtte gjøre det på mine pga skallet var altfor tykk. Heldigvis festet en av dem :-)

 

Ikke gi opp, stå på og kom hit hvis du trenger noen å snakke med :-) Jeg brukte 2,5 år før jeg ble gravid, tålmodigheten har lønnet seg for min del. Jeg skal heie på deg. . . . . :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...