Holly❄️ Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Min separerte mann har vært på hyttetur i helga. Blitt endel farting på han siden det ble slutt mellom oss.. Og dette er 3. gangen det er umulig å få tak i han! På flere dager... Vi har en sønn som har epilepsi, så alt kan skje. Da trodde jeg at han kunne være litt mer tilgjengelig når det er jeg som har barna.. Irriterer meg grønn over dette, for føles ut som han bare driter i alt så lenge han har frihelgene sine.... Prøver på ingen måte å mase på han, men at han i det minste kunne sendt en sms og spurt hvordan det gikk eller et eller annet... føler at han driter loddrett i ungene når han har "fri", selv om jeg vet at han elsker dem veldig... Ringte x-svigermor i dag, og spurte etter han, siden jeg ikke har hørt noe fra han siden torsdag. Ble jo litt bekymra også.. Men neida, jeg måtte jo la han fri når han først hadde fri! Hallo?? Har man FRI fra ungene sine da? er det det som er greia...? Godt å få litt fri for seg selv altså, men man lukker ikke livet selv om man har litt "fri".. Ble veldig rotete dette, men måtte bare få ut irritasjonen min
TrustNoOne (but Me) Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Ser ikke helt poenget med at han skal være tilgjengelig 24/7 når han er på hyttetur. Og du sier det er 3.gangen du ikke får tak i ham. Og det har jo ikke vært noen nødsituasjon såvidt jeg forstår av innlegget ditt. Hva i all verden skal du ha tak i ham for da? Hvis forholdet er over, og barna er friske og har det bra, kan han vel strengt tatt ha "fri" når det er din tur til å ha barna? Kjenner mange som "driter" i barna sine når de har frihelg, det betyr ikke at de ikke bryr seg om barna, det betyr at de setter stor pris på litt tid for seg selv når barna er hos den andre forelderen. Og når barna er trygge og blir godt vare på, syns jeg det er helt greit å koble ut og være litt utilgjengelig. Du sier du ikke prøver å mase på ham, men det er jo nettopp det du gjør når du prøver å få tak i ham uten at det er et nødstilfelle og du blir sur fordi han ikke sender meldinger og spør om hvordan barna har det. Hadde min eks sendt meldinger og spurt hvordan ungen vår hadde det på mine helger, hadde jeg mistenkt ham for å tro at jeg ikke tok skikkelig vare på barnet vårt!
WF og ♀jentene♀ 06&08 Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Det høres ut som om det er du som kunne trengt livstegn fra ham for din egen del, ikke for barna. Han har ikke meldeplikt overfor deg, om han vil snakke med barna ringer han nok. Og så vidt jeg forstår av innlegget ditt var det ingen emergency så du trengte å få tak i ham? La det fare...
meg & to små vampyrer Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Ehhh... jeg skjønner ikke helt problemet. Dere er ikke sammen mer. Men du forlanger eller forventer at han skal være tilgjengelig for deg hele tiden? Det syns jeg er å tråkke over grensene fra din side jeg da...
Holly❄️ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #6 Skrevet 3. mai 2009 Forventer ikke noe spes, men syns det er rart at han ikke er interessert i å høre om hvordan ungene har det på flere dager.. sånn er ikke jeg. Hadde jeg skulle gått i 4-5 dager uten å vite noenting, hadde jeg blitt gal. Men da er vi vel forskjellige da Jeg unner han virkelig fritiden sin, men når vi har et barn med epilepsi så syns jeg det er rart at han kan ha telefonen sin avslått i flere dager, uten å si noenting om noe... Jeg sitter ikke og tekster han i tide og ute altså, såpass oppegående er jeg Bare reagerer siden hvis barna våre nå skulle blitt syke eller noe, så hadde det tatt 3 dager før han hadde fått vite om d... og d syns jeg er litt ekkelt...
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 altså, at han ikke er mulig å få tak i (siden barnet dere kan bli alvorlig syk) syns jeg er litt ekkelt jeg også, men når jentungen er hos faren sin ringer jeg han ikke for å spørre om hvordan hun har det, og han ringer heller ikke når hun er her...
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 da lurer jeg på: er han umulig å få tak i for alle, eller bare for deg? Altså, slik at din x-svigermor kunne fått tak i han dersom det var noe spesielt..
Holly❄️ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #9 Skrevet 3. mai 2009 han er umulig å få tak i for alle... kun de kompisene han henger med på hytta og sånn.. og de kjenner ikke jeg. Så hvis noe skulle skjedd er det jo ikke muligheter for å få tak i han, utenom at vi måtte be om nr til kompisene hans.. og d er ikke kult å måtte be om det for å si det sånn, når han bare kunne vært litt tilgjengelig, som ved å f.eks ha telefonen sin på...
du og jeg og vi to Skrevet 3. mai 2009 #10 Skrevet 3. mai 2009 Men er det en krisesituasjon med sykdom forstår jo kompisene at du trenger nummeret hans.
Holly❄️ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #12 Skrevet 3. mai 2009 ja, klart d, men jeg vet ikke engang hva dem heter. Og hvis jeg skulle være avhengig av nr dems, så er det vel enklere at han bare lar telefonen sin stå på ? Skjønner liksom ikke at han slår den av i 3-4 dager i strekk...
trollmorssmåtroll Skrevet 3. mai 2009 #13 Skrevet 3. mai 2009 Det jeg ikke skjønner helt her... Om det ikke har vært noe viktig ang ungene de siste dagene, og om du ikke prøver å få tak i han unødig...hvordan vet du da at han har hatt telefonen av i 3-4 dager? Syntes absolutt han burde være tilgjengelig for ungene sine, men forstår han blir lei om eksen skal ha tak i han hele tiden om det ikke er noe viktig.
Gjest Skrevet 3. mai 2009 #14 Skrevet 3. mai 2009 Du minner meg om min manns eks, for hvordan i alle dager kan du ellers vite at telefonen har vært av så lenge? Nå hadde ikke han syke barn med denne eksen, faktisk ingen barn i det heletatt, men jeg hadde ikke synes det var greit at hun ringte hver eneste dag selv om de hadde det heller. Min mann har nå mobilnummer registrert på meg. Hun vet ikke hva jeg heter. For sånne xer som ringer i tide og utide er faktisk ikke bare slitsomt, men dersom man kanskje ikke har gått fra hverandre på god fot så er det kanskje til og med litt sårende og leit at man skal ha så mye kontakt...
klovnebukse Skrevet 3. mai 2009 #15 Skrevet 3. mai 2009 Hvordan har han reagert når han møter deg etter eller har kontakt med deg etter disse turene? Klager han på at du tar kontakt, eller klager du på at han er umulig å få tak i? Dere bør jo snakke om hva slags kontakt dere skal forvente av hverandre. Inngå et kompromis og at du slutter å kreve at han spør om barna (man kan faktisk ikke det), men pga epilepsien så er det jo viktig at du får tak i ham i tilfelle noe dramatisk skjer. Men da kan du ikke utnytte det at du har hans nr. Jeg sender jo ikke meldinger til barnefar når han har barna, og det hadde vært rart om barnfar begynte å kreve det av meg. Folk takler samlivsbrudd for forskjellige måter, og det er ofte krangling etterpå. Viktig at dere holder en god tone. Kanskje når du slutter å prøve å få tak i ham så orker han å sende en sms. Når du vet at han er på hyttetur så er det jo greit at han ikke har kontakt. Annet om han var suicidal og du ikke ante hvor han var!
Holly❄️ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #16 Skrevet 3. mai 2009 Jeg ringte han en dag, fordi han måtte skrive under på et papir, og jeg lurte på når han hadde mulighet til å stikke innom. Men da var telefonen av. Og dagen etter prata jeg med broren hans, fordi han lurte på hvor han var fordi han ikke fikk tak i han.. Da var telefonen av da også tydligvis. Så jeg har ikke ringt og ringt i 3-4 dager hvis d er det dere tror... Han hadde uansett ikke blitt sur om jeg hadde ringt han innimellom, for vi har et ganske så greit forhold etter bruddet. Kommer godt overens... Er bare dette med de enkelte helgene nå hvor han ikke har vært tilgjengelig i det hele tatt... Men jeg er vel urimelig da, siden dere mener dette er tull
Holly❄️ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #17 Skrevet 3. mai 2009 Hehe... vi har et veldig bra forhold nå etter at det ble slutt. Han er endel innom her, uten at det er noe problem for meg. Syns det er bra at han kommer for ungenes del, og at alt ikke må være så veldig planlagt hele tiden. Vi prater åpent og ofte sammen, og det er like mye han som ringer/tekster meg, som det jeg gjør.Vi blir ikke sammen igjen, men vi har da 2 barn sammen, som gjør at vi like gjerne kan være venner. Høres ut som dere tror jeg er skikkelig slem, at jeg krever og maser... Hvor får dere det fra? Syns som sagt bare det er dumt at han slår av telefonen i 3-4 dager... Vil ikke klenge meg på og be om nr til kompisene hans, bare syns han kunne latt telefonen stå på... er jo kun i nødstilfeller jeg tenker på...
Holly❄️ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #18 Skrevet 3. mai 2009 Komisk å lese at dere tror jeg er psykelig sjalu og kontrollerende.. for det er det det virker som dere mener... Men, men... dumt av meg å ha den tryggheten at hvis det skjer noe med sønnen min (eller datteren min for den saks skyld) så kunne jeg ringt bf slik at han kunne kommet seg til barnet fortest mulig! Å oppleve at barnet ditt ligger og rister ukontrollert og slutter å puste er ikke noe man ønsker og oppleve... da er det godt å kunne ha en person som kommer og hjelper til!
trollmorssmåtroll Skrevet 3. mai 2009 #19 Skrevet 3. mai 2009 Syntes ikke det høres ut som du er slem, men kanskje litt typisk eksdame Om du visste han var på hyttetur var det vel ikke nødvendig å snakke om det papiret..han kunne jo uansett ikke stukket innom før han kom hjem. Syntes også det var litt drøyt å ringe ekssvigermor å etterlyse han. Mannen min har også en eks som kommer på alt mulig for å ringe uansett tid på døgnet, og uansett hvor vi er
trollmorssmåtroll Skrevet 3. mai 2009 #20 Skrevet 3. mai 2009 Syntes ikke det er rart du vil ha tak i eksen din når barnet er sykt, men det var det jo ikke snakk om denne gangen...Nå var det vel bare et papir som skulle underskrives?
Holly❄️ Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #21 Skrevet 3. mai 2009 ringte tidlig dagen han skulle dra. fordi han skulle kjøre forbi her... Og jo fortere jeg fikk underskriften hans, jo fortere fikk jeg levert papirene Og jeg visste han skulle være borte fra den ettermiddagen til iallefall kvelden etter. Og da hadde broren prøvd å ringe han, uten svar. Ringte svigermor fordi hun sendte en mld først, om et eller annet neste helg som jeg skjønte bæret av hva hun mente... (barnebursdag og dato for feiringer) Og da spurte jeg om hun hadde hørt fra han, og det hadde hun ikke. Hun visste heller ikke hvor lenge han skulle bli. Men fydda, ikke lov å lure på hvor han blir av nei... iallefall når vi ikke kjenner noen av de han reiste med.... Jeg tenker nå på dette som en bekymring, ikke for mas. Men drit i hele innlegget jenter, ikke vits å forklare meg mer tror jeg
du og jeg og vi to Skrevet 3. mai 2009 #22 Skrevet 3. mai 2009 Skjønner at du gjerne vil ha den tryggheten, det er klart det er grusomt når barnet ditt rister ukontrollert og slutter å puste! Men han rekker jo ikke komme tilbake fra hytteturen før det er over for lengst - og da får ha kanskje en lærepenge, fordi han ikke fikk vite om det før evt. lenge etterpå.
BettyBoob Skrevet 4. mai 2009 #23 Skrevet 4. mai 2009 skjønner deg veldig godt - dere har et barn som kan bli akutt veldig dårlig! Å ikke være tilgjengelig for noen i familien i en sånn teknologisk verden vi nå lever i fører til bekymring, det vet jeg selv. Har ei venninne med diabetes, og de gangene hun ikke er å få tak i på maaange timer så blir man bekymret for hun har fått føling og skadet seg ved flere anledninger...bla mens hun var ute og red på hest. Jeg tror ikke du er sjalu
It's all about me Skrevet 4. mai 2009 #24 Skrevet 4. mai 2009 Separert, men frem,deles meldeplikt til ex-kona. Scary. Nei, du må nok innse at du nok har ingenting med hva han gjør, når han gjør det og hvor lenge han gjør det så lenge han overholder samværsavtalen. Hadde min ex ringt til min familie og gravd etter hvor jeg var tror jeg at jeg hadde tatt en skikkelig alvorsprat med han. For det hadde bare vært ekkelt.
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #25 Skrevet 4. mai 2009 Jeg skjønner frustrasjonen din godt jeg. Man har ikke ansvar ovenfor exer, men man har ansvar ovenfor felles barn. Jeg ser ikke det ansvaret slik at når barna er hos mor så er de kun hennes ansvar og mor kan ta alle avgjørelser. Det samme gjelder når ungene er hos mor. Selv om man ikke bor sammen lenger må man jo kommunisere. Når skal man gjøre det da mener dere? Far kan ikke ringe mor når hun har "fri" og mor kan ikke ringe "far" når han har fri. Hvis man blir utilgjengelig over flere dager så kan man gi beskjed om det. At mor da bør respektere det er en annen sak. Du kan jo spørre mannen din om hva han forventer og ønsker av info hvis en av ungene blir alvorlig syke. Hvis han alikevel ønsker å ha 100% fri med avslått telefon så kan man jo ikke tvinge han til det motsatte. Hvis det dog er slik at han pleier å ringe deg mange ganger de dagene han har ungene, så kan du jo bare la være å ta telefonen. Kanskje han blir litt frustrert selv også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå