Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Daglige kafebesøk, masse sosialt,øl og gode middager har ødelagt meg fullstendig... har bodd i oslo i drøyt halvannet år nå, og jeg har est ut som en bolledeig. Lagt på meg minst ti - femten kilo! Massevis av kafebesøk med div kaffebomber og kakebomber, en pils i ny og ne (alt for ofte!), resteurantmiddager og alt for mange kiosker i umiddelbar nærhet kombinert med en vanvittig lav viljestyrke har IKKE gitt gode resultater. Det har sneket seg på sakte men sikkert og nå er det et faktum, jeg har nådd min høyeste vekt noen sinne! Det var samboeren min som påpekte det for meg i helgen - på en pen måte vel og merke.... Så er spørsmålet, klarer jeg å snu dette?? Jeg lever for godt og det begynner å synes meget godt! Noen gode tips til hvordan jeg får bukt med dette?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Foreslå andre sosiale ting enn kafebesøk med venner. De gangene du er på kafe, så drikk te eller vann i stedet for øl og kaffe latte el. Slutt å handle i kioskene, kjøp heller noen epler el når du er i butikken så du kan spise det når du har lyst på noe godt hjemme. Hvis du klarer å kutte ned antall restaurantbesøk, så er det ikke så farlig hva du spiser de gangene du er der, men hvis du forsetter å spise ute ofte, så bør du begynne å tenke over at rettene du spiser ikke skal være de med mest sauser og fet mat, bestill feks salat og ha lite dressing på el. I tillegg så er det lurt å røre mer på seg. Gå raskt en tur om kvelden noen dager i uka hvis du ikke er glad i å jogge/løpe, ta trappene i stedet for heisen ol. Ha med barna ut på lekeplasser/parker i helgene og løp sammen med dem i stedet for å sitte på en benk og se på dem løpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå