Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en gutt på 7 mnd (men er allerede 9 kilo!). Har en Maxi Cosi nå. Passer den neste Maxi Cosi bilstol til den samme basen??? Noen som vet???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke helt når man bør skifte, har ikke satt meg så mye inn i det enda, da det er en stund til min gutt skal skifte.

Men ville bare kommentere det med basen: Nei, basen kan ikke brukes opp igjen til neste sete. De større setene leveres som oftest med basen fast i setet, eller sagt på en annen måte: de har en kraftigere sokkel enn babysetene. Så da er isofixfestene(hvis det er aktuelt) fast i selve setet) eller man fester hele setet i setebeltene.

Skrevet

Du bytter når han er over 13 kg eller ikke får plass i babysetet lenger :)

Det er kun babyseter man har base til så du vil ikke kunne bruke basen til sete nr 2, de festet med isofix eller bilens belter.

Skrevet

Du bytter når han er for tung, eller for stor til setet. MEN(!!!!) Vår lille snuppe er for LANG i ryggen til maxi cosi setet sitt nå. Hun har selene 1 cm under skuldrene!

Hvis vi da skulle kommet ut for en ulykke, hadde det vært stor sjangse for at hun hadde brukket kravebeinene og i værste fall nakken!

Så pass også på lengden på ungen.

Utrolig skummelt!

Husker ikke hvor det var jeg leste dette, men det skremte meg hvertfall. Så vi har kjøpt nytt sete, til tross for at hun er 9 kg og 7 mnd =) Hun er vel ca 73 cm lang nå.. Men veldig lang i ryggen som skrevet..

Skrevet

vi bytta sete nå...han er 8 mnd og veier 10kg.

De sier 13 kg men må nok se ann størrelsen på ungen..

Vi hadde besafe easysleep tror jeg den heter...men han ble for lang for setet sitt og litt for breiskuldra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...