lykkelig mamma til to ♥ Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Har fått jobb i en klesbutikk, og har 94,50 i timen. Er 20 år. Er jeg underbetalt? Fant ut at jeg har like mye i timen som en lærling. Nå har ikke jeg mye greier på lønn og sånt, men det kan vel umulig være normalt?
Gjest Sekretøsa Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Det var litt dårlig må jeg si... men det er vel grunnlønn det da? Tilegg og slikt kommer vel oppå?
Tommage♀♂ Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Det fikk jeg da jeg begynte i matbutikk for 6 år siden. Fikk kanskje noen kroner mer forresten... Hadde det vært lov å gi mindre hadde nok den sjefen min gjort det. Minimumslønna må da ha steget på 6 år?
Magandang anak ko Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Foruten tariffavtaler finnes det ingen minstelønn i Norge. Dvs at de kan velge å betale deg hva som helst, så lenge du godtar dette. 94.50 var en veldig lav lønn etter min mening. Jeg hadde 90 kr timen i klesbutikk for 10 år siden som 18-åring... Får du tillegg og bonus?
Fire småtroll Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Du får ikke tarifflønn da nei. Ifølge tariff er det den lønnen man får når man er under 18 år... Her finner du fjorårets tariff, den har økt litt i år. http://www.butikksjef.com/Lonn.html
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå