Gå til innhold

andre som har mens-smerter og mye kynnere også ved hvile?

Anbefalte innlegg

Skrevet

stusset litt på det i natt da jeg kjente mye murringer da jeg var våken i natt...er i uke 32+4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er ganske normalt at du har kynnere når du slapper av, men jeg har også hatt litt tanker rundt dette i det siste! Snakket med legen min i dag, og jeg ble beordret til HVILE!!! Stress i hodet kan også føre til kynnere! Jeg er i uke 34, og litt tidlig med sååå mye kynnere som jeg har hatt. Kynnere er jo kroppens måte å fortelle deg at nå må du ta det med ro. Lykke til!

Skrevet

Hei!

Jeg er 34 + 3 i dag og nå har kynnerne begynt for alvor. Har ikke kjent noe særlig til det fram til nå, men det begynte i tre-tiden i natt og har ikke gitt seg enda. Ringte føden men vil jo ikke være hysterisk. De sa jeg kunne komme inn hvis jeg ville, men at de ikke trodde det var noen fødsel på gang. Jeg venter å ser, det har ikke blitt noe verre, så det er nok bare jeg noe må tåle fremover. Kan kynnere påvirkes av sex? I negativ retning tenker jeg på...

Skrevet

"Kynnere er jo kroppens måte å fortelle deg at nå må du ta det med ro."

Er de det?

Jeg har forstått det som at kynnere er kroppens måte å forberede seg til fødsel på... Selv om det kan være litt pes, har jeg vært glad til hver gang jeg har kjent en kynner.

Skrevet

Jeg har hatt mye mensmurringer den siste uken, spesielt begynte det nå til helgen.jeg får kynnere av ingenting. Var litt bekymra så legen sjekka med innvendig ul, og ingen modning av livmorhalsen var påvist. takk og lov for det. vil jo ha ei frisk og fin frøken ut. Er bare 32+5 i dag. Jordmor sa at så lenge jeg var fullgått 33 uker så gjør de ingenting for å stoppe fødselen.

Men på den andre siden kjenner jeg at jeg blir litt frustrert av å tenke på at det er såpass lang tid igjen av graviditeten og at jeg må gå med disse murringene i magen konstant frem til fødsel.med nr. 1 gikk jeg med murringer i noen få uker.Da jeg kom på føden etter mistanke om vannavgang (frøkna lå laaaangt ned i bekkenet slik at bare litt vann gikk), hadde jeg 4 cm åpning og var godt modnet.Håper virkelig ikke jeg må gå med murringer i to mnd denne gangen, men at jeg kommer meg til uke 37 og at disse murringene gjør at jeg får en like bra fødselsopplevelse som sist.

Skrevet

I følge min lege så er det det..hehe..men det er jo sant som du sier at det er forberedelser til fødsel. MEN...når de kommer så ofte som de gjør hos noen, så er det også et tegn på at magen blir "stresset"...

Skrevet

Jeg har vært sengeliggende i seks uker i morgen, og har MASSE mensmurringer og en haug med kynnere. Jeg har spurt jordmødrene her mange ganger om disse. Kynnerene er ikke farlig så sant de ikke gjør vondt. ;) Har rriktignok en myk livmorhals som er moden, men har ikke født de siste seks ukene selv om jeg har en haug med kynnere hver dag. :) Jeg får ofte kynnere dersom jeg må på do etc, så den reagerer veldig på mgen min. Ytre stress har det ikke vært de siste seks ukene. Jeg hadde masse kynnere i første graviditet også - og så sier de at man får mer kynnere når man er fleregangsfødende.

I dag er jeg 32+6, og de gjør ingenting for å stoppe en evetuell fødsel nå.. Håper bare jeg holder ut i 8 dager til. Da er jeg i uke 34 og får reise hjem for første gang på 7 uker.. :)

*kryssebeinogfingre*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...