*Angelface* Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Lillegutt tar ikke smokken. Har prøvd alle verdens merker og fasonger...Men han brekker og spytter den ut.....Deprimerende da han har kolikk, og bruker meg til smokk ti tillegg:( Har prøvd å ha litt sukker på...Men hjalp ikke det heller.... Trenger litt tips..........
Morelli *fødte 06.08.08* Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Akkurat sånn hadde jeg det også!!! Jeg hadde et fleeceteppe med silke på kantene (kjøpt på Kid) som hun suttet på som smokk. Men smokken hadde vært det beste. SÅ, etter 5 mndr bestemte hun seg for å ta den!! Tror rett og slett det handler om stahet!! Hun hadde hele tiden smokken i nærheten, som hun lekte med og tygde på og suttet litt på. Til slutt bare satt den. Storebroren tok den aldri..så man vet jo aldri... Men lykke til vaffal!
babymaker med 2 små jenter! Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Vi jobbet skikkelig med det der av samme årsak som dere.. Vi brukte litt sukkervann.. usikker på efekten egentlig. Men ellers jjobbet vi bare med å putte smokken inn og holde den der litt.. Hun brakk seg og vi dyttet den inn igjen etter litt, og sånn holdt vi på en god stund.. altså noen uker. tilslutt roet hun seg med den.. Så egentlig har ikke jeg andre råd enn å bruke en del tid på dette hver dag gjennom hele dagen. Og brekker han seg så gi en liten pause og fortsett.. Høres ille ut men..... Det funket iallefall her.
babymaker med 2 små jenter! Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Om du ammer kan jeg også anbefale at pappa`n eller en anne person tar seg av det i starten )
Lucie*OgGuttaBoys* Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Hei.. Har ikke mye råd å komme med desverre, minsten her tok ikke smokk før han var 7 mnd, og tro du meg vi prøvde alle slags fasonger og merker.. Gleden var stor da han omsider godtok den.. Han tok heller ikke flaske.. Var så sliten tilslutt, han bruke meg som smokk døgnet rundt.. Det jeg gjorde var at jeg la smokken vekk, lot den ligge 1 mnd uten å prøve, så fant jeg ut at nå var tia inne for å teste smokken igjen, og etter noen dager så tok han den.. gutten minkk seg også, tror det har noe med at de ikke legger tunga på rette plass i forhold til smokk.. uansett Lykke til ;o)
Lilletrille med to jenter Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Et tips i tillegg til sukkervann kan være å gi babyen noen dråper med melk samtidig med smokken, evt litt melk på smokken..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå