Tyra01 Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Lurer på om kanskje noen her inne vet, eller har opplevd noe lignende? Jeg var på ul denne uken, privat, for å få se hva som er der inne Ifølge menstermin skulle jeg da være 11 uker på vei, mens jeg selv trodde jeg var ca 10+2. Gynekologen sa da at vi kunne vente å se et foster på 35-40 mm. Men så var det mye mindre, crl var på 27 mm, og hun sa da at jeg ikke kunne være noe mer enn 9+3 på vei. Jeg får ikke det til å stemme, men når jeg prøvde å spørre om det kunne være en mulighet for at det ikke vokser som det skal, sa hun bare at jeg måtte hatt senere eggløsning enn jeg trodde... Men jeg har aldri hatt syklus på lenger enn 32 dager. Og hun ville heller ikke svare på om hun nå kunne se noe feil, da dette kun var en tidlig "grov" ul. Synes hun var litt unnvikende. Men hjertet slo, og den sprellet litt med bena, så det var jo fint, men kan ikke si at jeg føler meg betrygget av denne ultralyden, tvert i mot...
Enitsirk79 Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Hvor langt var du på vei da du testet positivt da? Hvis du testet ved ca 4 uker så vil det jo si at gyn mener du da skal ha testa når du var ca 2 uker på vei og det stemmer jo ikke. Men det er en grunn til at UL blir utført ved ca 18 uker - det er da alle er i "riktig" størrelse, før og etter den tiden vokser de ujevnt og jeg tror ikke du skal stole for mye på målingen nå. Hadde hun holdt proben i en annen posisjon kunne målingen blitt annerledes også.
Tyra01 Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #3 Skrevet 3. mai 2009 Takk for svar Jeg testet positivt 4 uker og 4 dager etter siste mens, og i følge henne blir det jo da til at jeg testet positivt ca 3 uker etter siste mens da? Går det an...? Forvirrende dette :/ Får håpe det er som du sier, at ikke alle vokser jevnt i denne perioden, men syntes bare det hørtes veldig lite ut, og så blir man så usikker når man ikke får det til å stemme...
awenka84 Skrevet 4. mai 2009 #4 Skrevet 4. mai 2009 Ja kan forstå at en blir litt usikker. Du kan jo bestille en ny ul om noen uker? Slik du blir mer beroliget:)
awenka84 Skrevet 4. mai 2009 #5 Skrevet 4. mai 2009 Jeg har hørt dette å vett ikke helt om det er riktig. Men hørte at når en tok tidlig ulralyd så kunne det være lett å måle feil. Siden Fosteret er så lite. Sånn som hun sa en grovultralyd?
Barn nr 3 (termin 29 mai) Skrevet 4. mai 2009 #6 Skrevet 4. mai 2009 Hei! Målte de hodet eller hele kroppen? Dersom de målte hodet så er målingen ganske sikker, men dersom de målte kropsslengden så kan fosteret ha krølla seg litt sammen under målingen. Noen ganger krøller de seg sammen og andre ganger strekker de seg ut og da blir målingen unøyaktig. Stol på det som du tror er rett du:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå