Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 jeg jobber i butikk, og har 100% stilling. Har vert sykemledt 100% 2 uker og 50% i snart 2 mnd. jeg lurer på om dere vet noe om dette går utover hva jeg vil får når jeg går ut i permisjon? Sliter med ryggen, så jeg vil helst ikke begynne for jeg blir bedre..
Sjarmi Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 skjønner godt at du må ta det pent! Jeg jobber selv i butikk og det er utrolig slitsomt å gå på det harde gulvet i 7 timer 5 og 6 ganger i uka. Vurderer 50% sykemelding etterhvert. Jeg er i uke 17. Hvilken uke er du i? Sykemelding skal ikke gå utover permisjonen din.
MathildeC Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Du får det samme i sykepenger som i lønn, og det teller i grunnlaget til å få foreldrepenger. Hvis jeg har forstått det riktig. Dette gjelder vel kun opp til 6G, som er ca 420,000 brutto i året. Tjener du mer enn det, taper man på sykepenger. Tror jeg.
Mamma til en Prins<3Juli-spire Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er 19 uker på vei ( 20 uker på Trisdag ) Har slitt en del med ryggsmerter før jeg ble gravid også, vil liksom ikke presse meg selv for mye med tanke på hva jeg bærer på Men føler det er litt dumt å være sykemeldt... takk for svar
krabbelure Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Vil bare fortelle at går dere 50 eller 100% sykrmeldt teller det likt i.f.t den totale kvota dere kan være sykemeldte.Har opplevd dette selv, og ble provosert over ordningen da jeg selv var berørt av dette. Hvorfor slite på jobb i 50% når kroppen kanskje hadde hatt bedre av å være hjemme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå