Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Han er 9 mnd og har hele sitt lille liv vært plaget med astma/atopisk eksem. Er så fortvilet, nå har han en periode igjenn! Stakkar. Tror han har en allergisk reaksjon, men jeg vet ikke HVA han regaerer på/av.. Sist helg, var han til pappan sin lørdag til søndag, da fikk han 'vabbler' / prikker (ser ut som små kviser) over hele kroppen, spess ansiktet. Ble litt bedre utover uken. Han er frisk da han er hjem til meg, har leilighet midt i byen. Ikke utslett, ikke hoste, ingen plager. Bf har hund. Kan det være det? Bf mente det bare var varmeutslett (mamman til bf mente det). Så nå har vi vært hjem til mine foreldre, fra onsdag og til idag. Bor i et boligfelt med skog irundt, stor hage, gress? Torsdag og fredag: utslett og lett hosting, litt snørr. Lørdag og søndag: hoste (kraftig), surklete i brystet, piping i brystet, blank på øyner, nyser, litt rød rundt øyner, slapp, ekstra suttrete, litt varm og masse snørr.. da vi var til min bror og svigerinne for et par mnd siden, som har katt, ble han også sjuk.. Der vi bodde tidligere, der var det teppegolv, var han også en del sjuk hele tiden. Han har også blitt sjuk tidligere når vi har vært til mine foreldre. Han er jo helt rød i kinnene, og masse små røde prikker / små 'kviser'.. Er på tur hjem til byen igjenn nå, så håper han blir bedre etterhvert. Skal ringe legevakt ikveld. Men, det er det ingenvits til har jeg merket ved tidligere anledninger. Men jeg synes noen kan se på han nå når han har symptomer! Det er så forferdelig å se han slik, merker godt at han ikke er helt fornøyd
Miss Misantrop Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Du bør stå på for å komme til spesiallist så tidlig som mulig. Det finnes flere utredningssteder i Norge, men du vil trenge henvisning fra fastlegen din. Lykke til.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Har han astma og atopisk eksem er det slett ikke uvanlig at han også vil ha allergi. Hvis ikke han ble tungpusten/snørrete også i nærhet av hund tror jeg ikke det er det heller. Vabler/prikker kommer gjerne av noe man har spist. Men ta han med til fastlegen og få han allergitestet og henvist videre til spesialist evt også voksentoppen, men de har stor pågang. Umulig å si hva som feiler han over nett.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Som du selv er inne på, høyst sannsyligvis allergi. Vabler på kroppen er ofte etter noe han har spist. . . eller noe DU har spist hvis du ammer ennå. (9 mnd?) Akershus har "barnelege senteret på Strømmen" (jeg vet jo ikke hvor du bor, men...) Fastlegen må henvise dere. Vi var der da lillegutt var bare 3-4 mnd. Og JA lillemann var allergisk. (mye av allergien har han vokst av seg, heldigvis.) Gutten ble nesten en helt ny gutt da han ble medisinert og vi unngikk ting som trigget allergien, ikke rart det i og med at ubehagene som kløe, tett nese, kroppslige ubehag mm opphørte. Lillemann var allergisk mot pelsdyr, jeg nektet å kaste ut hunden,... så lillemann var disponert for hunden, ... og etter 6 mnd var det INGEN utslag på hund ved allergi testen, men fortsatt katt og kanin...nå har han ingen utslag lenger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå