Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa mi på 4,5 mnd har en enorm apetitt. Spiser både mye og ofte.

Etter jeg begynte å gi henne grøt merker jeg at hun spiser litt mindre iløpet av dagen. (Hun får grøten klokken 10)

Som det er nå ser menyen slik ut:

07.00 : 200ml mme

10.00 : en porsjon grøt, en dæsj sviskemos og vann (hvis jeg får i henne noe, sjelden mer enn noen få dråper)

13.00: 200ml mme

15.00: 100ml mme

17.00: 200ml mme

19.00: 260 ml velling av maisgrøt (har 9-10 ts i flaska)

Jeg tenker å bytte ut flasken med mme klokken 15 med ett mellommåltid av frukt. (sånn man kjøper i butikken)

HS mener jeg skal begynne å gi grøt på kveldene også, men jeg prøvde det noen dager og hun fikk veldig vondt i magen, tror det ble for mye for henne.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Om din jente spiser for lite så spiser i allefall min for lite...hehe... Hun spiser ikke halvparten av det din jente spiser. Så det er nok stor forskjell på disse barna. Så lenge hun er/virker fornøyd, mett og tisser/bæsjer er nok alt greit. Sånn tenkler jeg i allefall. her er vår "meny":

07.00: 180 ml mme

10.00: en liten posjon grøt, (evt.sviskermos) og litt vann. Prøver også å gi henne litt mme for å få i henne nok veske, men spiser lite.

13.00-14.00: 150 mme

16.00-17.30: en posjon grøt, banan/frukt, vann og prøver å litt mme om hun vil ha

18.30 150 mme

Hvor stor er jenta di??

For ei uke siden var jenta mi 6800 og 61.5 cm

Skrevet

hun er foresten 5 mnd i dag

Skrevet

Hehe, nei hun spiser vell ikke akkurat lite da...

Men i forhold til hvor mye mme hun drakk før vi begynte med fast føde er det lite. Er bare redd hun skal "tørste" men det gjør hun sikkert ikke.

Jenta mi er 4,5 mnd og veier tett på 9 kilo nå og er ca 70 cm.

Stor ja!! :)

Skrevet

hehe det er ganske stor forskjell på de to ja. 70 cm er jo vannvittig langt på en på 4,5 mnd da...Min er den lille flisa i forhold.

Er utrolig gøy at det kan være så stor forskjell.

Om du er redd for at hun skal "tørste" kan du passe på å ha en kopp vann stående som du kan gi henne litt i ny og ned. Det gjør jeg, både for at hun skal få mer væske og for at hun skal få smaken på vann! Virker som det har fungert for hun får ikke de samme grimasene nå som i starten hehe

Skrevet

Ja, morsomt at forskjellene kan være så store! :)

Jeg har en venninne med en datter på 9mnd, hun er både lettere og kortere enn jenta mi.

Da tror jeg at jeg prøver å bytte mme klokken 15 med fruktmos, hun drikker jo så lite uansett - virker ikke sulten. (Men hun klarer seg ikke uten påfyll i den tiden, det har jeg prøvd)

Det er vell ikke for tidlig å starte med fruktmos nå? Sånn aldersmessig mener jeg?

Skrevet

her e jenta mi snart 4,5 mnd:

ca 09.30 150mme

12.00 150mme

15.00 150mme +litt fruktmos.

18.00. snart oppe i full porsjon graut + vatn

ca 18.30-19.00 150 mme.

Av og til vil ho ha litt meir mme, så då får ho litt i mellom 15.00 og 18.00 måltide :)

det står jo fra fire mnd på fruktmosen, så vi bruker litt av den no ja :) her e jenta mi og stor! har ikkje vert på kontroll no i det siste, men var 7,2 kg og 64 cm då ho var 3 mnd og ei veke..

Skrevet

Det er ikke for tidlig å begynne med fruktmos. Vi har prøvd hipp sin med eple og pære, men den var nok litt i sureste laget for snuppa her. Hun begynte å gråte stakkar.... Så vi drøyer litt før vi prøver den igjen, men banan er en skikkelig hitt!!! Hun spiser og smatter som bare det. hehe! Du får kjøpt glass med bananmos, men jeg kjøper hele bananer og skraper med skje og gir henne. Mye billigere og helt færskt! Å hun elsker det!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...