minesmå *2 i magen* Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Har ammet fram til nå men må muligens slutte pga medisiner. Baby fikk mme innimellom de første 4-5 mnd, men etter det har det holdt med amming og fast føde. Hun drakk gjerne mme før, men har prøvd å gi henne et par ganger senere, og da har hun ikke tatt noe. Må hun "vennes" til igjen tro..? Hvilken mme gir dere? er det ikke forskjell på mme for barn som får fast føde og ikke? Og hvor ofte, mye og når? Har ammet først og sist på dagen, ellers gitt etter mat, men da vil hun ofte ikke ha noe særlig. Skal selvsagt snakke med legen/helsesøster også, men de er ikke så lett å få tak i,. så bare lurer litt på hvordan det fungerer for andre.
Frøken Freken Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Hei! Mange erfarer at ungene ikke vil ha så mye mme eller mm etter at fast føde er innført. Jeg har jo gitt flaske hele veien selv, og her i huset er det nå kun interesse for flaska om morgenen, da spiser hun mellom 130 og 200 ml mme. Jeg har vann på termos og kaldt vann i en flaske inne på soverommet, samt en pulverdispenser og så mikser jeg og gir henne flaska i vår seng. Det er dagens kosehøydepunkt - selv om det desverre ofte er ALT for tidlig.(Hun er litt småspist, blir 8 mnd den 7. mai). Jeg bruker samme mme som før - NAN2-pulver (eneste forskjell fra NAN1 er at 2 er mer jernberiket, noe som kan være ok). Hadde jeg hatt micro ville jeg nå vurdert å kjøpe de der kartongene, for forbruket er så lite at jeg må kaste pulver. (Posene skal ikke være åpne mer enn to uker). Snuppelure vil ikke ha mme til maten, så i løpet av dagen og evt på natta får hun vann på flaske.
minesmå *2 i magen* Skrevet 5. mai 2009 Forfatter #4 Skrevet 5. mai 2009 Takk for svar! Da har jeg tilbudt mme to kvelder, og det tok hun så gjerne, så da kan jo overgangen gå fint. Er det fortsatt viktig at temperaturen er riktig? Jeg ga henne mme fra kartong uten å varme opp (som var romtemperert), tenkte det ikke spiller noen rolle nå når hun drikker kaldt vann bl.a..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå