Elletuppa Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Gutten i huset skal konfirmeres snart.... Lurte på hva som er vanlig... åpner konfirmanten gaver selv eller faddere som lager gave bord?
-mammsen-fikk tulle 060606 Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Eg opna bare nokon sjav også hjalp store søstra mi meg med det. Eg er ikkje døpt da så det var ingen faddere som kunne gjera det. I niesa og nevøen min sin konf så var det eg og ei tante til som opna for niesa mi som er eldst også opna ho og eg for lillebroren hennars.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Jeg åpnet nok mine gaver selv... Fikk ikke såååå mange gaver. Andre konf. jeg har vært i de senere årene har også konfirmanten åpnet selv....
Gjest Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 Pleier man ikke å åpne gavene selv? Altså konfirmanten?
Gjest Skrevet 3. mai 2009 #5 Skrevet 3. mai 2009 Spørs litt mhvor mye det er snakk om, tror jeg. Hvis mye er det kjedlig for alle å sitte og se på åpning... Vi er vant til at faddere gjør det, og forlovere/brudepiker i bryllup.
mayaya Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Jeg er vant til at konfirmanten åpner selv, da etter middagen. Kaffen drar jo ut som regel, så etter konfirmanten har fått seg et kakestykke eller to, er det klart for gavene. Er jo artig å åpne selv da
Elletuppa Skrevet 3. mai 2009 Forfatter #7 Skrevet 3. mai 2009 Tror at det varierer fra konfirmasjon til konfirmasjon. Tenkte at fadderne skulle lese opp telegram/kort da men va så usikker på gavene. Vet at konfirmanten vår selv gleder seg mye til å ha fam samlet og gleder seg til det så da er muligens det greit at faddere åpner gavene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå