Nullenusken Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Jeg har nå prøvd å bli gravid i snart 3 år...... Har ennå ikke klart det, men håper jo jeg blir gravid snart.... Har en venninne som har PCO, og har prøvd nesten like lenge som meg.... Legene finner ingenting galt på meg..... Jeg har en magefølelse som sier meg at jeg kommer til å ENDELIG klare det en av de neste mnd nå... men det som skjærer i meg, er tanken på å skulle si til venninna når jeg en gang får positiv test... Ho er helt knust for tiden, for ho har MANGE venninner som har blitt gravide i det siste, og er skikkelig deprimert............ Jada, vet dette er noe jeg må ta når jeg får den positive testen, men akkurat nå tør jeg nesten ikke prøve, for er så redd for å måtte såre henne.................... Ho venter på IVF, det gjør ikke jeg _ennå_.... Noen som har vært i samme situasjon? Vi er egentlig på Babyverden, men tør ikke spørre der, i fare for at ho ser det....
Vannmann35 Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Venninnen din vet jo hva du har gått gjennom de siste 3 årene dere har prøvd, og burde reagere med å bli glad på dine vegne, på samme måte som du ville blitt glad på hennes vegne dersom hun ble gravid. Vi har selv et vennepar som har prøvd å bli gravid i 5 år, mens vi lyktes på 2 forsøk... Kvidde oss et øyeblikk for å fortelle dem det, men samtidig så ville det jo vært for dumt å unnlate å fortelle dem det - det ville de jo oppdaget nokså snart... Med andre ord var det bare å hoppe i det og fortelle dem det, og de tok det helt fint.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå