Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hørt at øyretermotmeter ikkje alltid er så nøyaktige, men kan det vise for høg temperatur?? Har testa vårt braun-termometer på meg sjølv, og temperaturen ligg som regel på ca 38 grader. Syns dette er rart... Er jo heilt frisk :-) Andre som har sett dette?

Videoannonse
Annonse
Gjest -<<-
Skrevet

Det skal ikke kunne vise for høyt med mindre du akkurat har ligget på det øret, varmet det opp kunstig, gått med lue e.l. - men har du forsøkt å dobbeltsjekke med rektalmåling?

Skrevet

Vi har ikke øretermometer, for sambo stoler ikke på dem. Han er lege, og de hadde testet det ut (uformelt, på seg selv, tror jeg) på sykehuset en gang, og funnet ut at det ikke stemte... Det er alt jeg vet om den saken. :)

Skrevet

Har veldig lite lyst å prøve rektalmåling ;-) Dette er ikkje noko som bekymrer meg mtp eiga helse, syns berre det var rart at det viste for mykje. Kanskje eg berre har varme øyrer?

Skrevet

For at øretermometeret skal vise korrekt MÅ du ha korrekt vinkel på det når du måler.. Det er vanskelig å få til på seg selv, og enda verre på et urolig barn... Jeg har jobbet på akuttmottak hvor vi brukte øretermometer til 25 000 pr stk, selv med de insisterte enkelte leger på at vi målte med rektalmål for å kontrollere at det var korrekt... Med billige øretermometer til et par hundrelapper vil man få myyye feilmålinger og i min erfaring kan man rett og slett ikke stole på de... Det eneste jeg stoler på hjemme til meg og mine barn er rektalmål..

Skrevet

Jeg stoler ikke på øretermometer. Har opplevd at de har brukt dette på legevakten og kommet frem til at barnet mitt ikke har feber. Så har jeg målt selv rektalt (hatt med eget termometer) og fått at h*n har 39,2!!

Skrevet

Takk for svar! Eg har skjønt at det ikkje vert anbefalt å stole på øyretermometer, så me bruker det kun til kjapp sjekk. Har faktisk vore riktigare på 5-åringen enn meg sjølv! Syns berre det var rart at det viste for mykje på meg, bør kanskje kjøle ned øyrene litt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...