Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 eller hvordan burde man skrive det? er det ikke sånn det skrives?? er det finest alene eller fins det noen fine navn til??
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Det var en grusom skrivemåte da. Jeg synes Matteus/Matheus er litt gammeldags, men helt ok.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #3 Skrevet 3. mai 2009 Navnet staves oftest bibelsk Matheus eller "norsk" Matteus. Jeg liker navnet veldig godt stavet Matheus. Kunne godt kalt min førstefødte det, men mannen steilet Mahtteus er det tre eller færre som staver det, og det ser for meg litt rart ut.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #4 Skrevet 3. mai 2009 synes det er fint jeg, men litt sukkersøtt kanskje. Passer best på små barn eller eldre, 90 år gamlee menn
Fornøyd_3barnsmamma ;) Skrevet 3. mai 2009 #6 Skrevet 3. mai 2009 Bestefaren min heter det Har tenkt på det selv, men mannen synes ikke det er så fint.
Gjest -<<- Skrevet 3. mai 2009 #7 Skrevet 3. mai 2009 Sånn bortsett fra at det vanligvis staves Matteus eller Matheus? Det er relativt pent, men høres veldig unorsk ut. Jeg forbinder det med afrikanere stort sett.
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #8 Skrevet 3. mai 2009 Det er et litt uvanlig navn i Norge, og er jo navnet på en av disiplene til Jesus. Jeg er ikke så glad i bibel-navn, i hvert fall ikke disiplene, så for meg er det et uaktuelt navn. Rart at den mest populære i bibelen, Jesus, ikke blir beæret med oppkallelse i Norge.
FletteMette&DenLangeMelkeveien Skrevet 3. mai 2009 #9 Skrevet 3. mai 2009 Fint navn, men du kan ikke stave det på den måten.
petite fleur Skrevet 3. mai 2009 #10 Skrevet 3. mai 2009 Jeg synes det er kjempefint, men liker skrivemåten Matheus best. vet om en liten gutt som heter det :-)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #11 Skrevet 3. mai 2009 minner om sangen: matteus var en liten mann, en bittebitteliten mann. han klatret opp i et morbær tre for han ville Jesus se.....osv...hehehe.. men søtt navn da...
Mom2Two Skrevet 3. mai 2009 #12 Skrevet 3. mai 2009 Det er et veldig unaturlig sted å sette h´en. Navnet liker jeg godt, men ville stavet det Mattheus eller Matteus.
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 3. mai 2009 #13 Skrevet 3. mai 2009 Hva jeg synes om det navnet? Ville ikke brukt det selv fordi jeg ikke er tilhenger av kristne navn. Matheus-evangeliet er det første jeg tenker på når jeg ser navnet. Men du er jo ikke meg Er du en ivrig søndagsskole-gjenger, eller rett og slett bare liker navnet, så kjør på!
SOMMER :) Skrevet 3. mai 2009 #14 Skrevet 3. mai 2009 Det var vel Sakkeus som klatret opp i et morbærtre..??? ;-)
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #15 Skrevet 3. mai 2009 Var litt usikker på stavemåten bare!! Nå som dere sier det ser jeg at det ser rart ut...... Må nok bli Mateus eller Matteus eller Mattheus eller Matheus!!! Hadde ikke forventa så positiv tilbakemelding på navnet...... Flere som har meninger?? Eller forslag til mellomnavn som passer til det?? Synes Elias er fint men det var til det slo meg at det kanskje ikke passa så godt! Matteus Elias blir kanskje litt for bibelsk liksom!!
† I Jesu Navn † Skrevet 3. mai 2009 #16 Skrevet 3. mai 2009 Matheus syntes jeg er en bedre skrive måte, men navnet er flott.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå