Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ca 5+7 og vil gjerne hjelpe til med å male huset. Dessuten har jeg en liten ettervekst som skulle vært tatt.

Gjør det noe om jeg gjør begge deler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det inne eller ute?

Dersom det er inne, bruk lady sens. :-)

Er det ute, så ikke vær med så lenge av gangen, ikke stå der sola steker på malingen (ekstra avgasser i varmen). Vet egentlig ikke om jeg hadde turt å holde på med maling...

Når det gjelder hårfarge så vet jeg ikke altså... farger ikke håret selv. Farging av ettervekst er jo kanskje mindre omstendig enn helfarging? Men jeg ville nok ha prøvd å finne en løsning som gjør at du slipper å farge håret mer i graviditeten... Hør med frisøren!

Skrevet

Takk for svar!

Det er malig av huset utendørs.

Så ingen av delene bør gjøres?:(

Skrevet

Jeg ar lest flere steder at det ikke er farlig å farge året..

Farger selv ettervekst, og kommer til å fortsette med det utover i graviditeten....men kanskje jeg prøver å olde ut litt lenger mellom hver gang;)

Skrevet

har lest mye om tema farging av hår - det er helt greit å farge håret hos frisør, men bleking (ammoniak) og farging selv hjemme skal du være forsiktig med...

ellers har jeg en hel veranda som skal beises og males - har beiset gulvet og kommer til å male rekkverket også, men ikke så lenge av gangen og mannen min får ta seg av vasking av penselen etterpå :o) også bruker jeg hansker så jeg ikke trenger å være nær whitespirit i det hele tatt... siden det er ute og jeg ikke får maling på meg så tror jeg ikke det skader...

men alle må velge selv...

Skrevet

Det er farge med amoniakk man skal holde seg unna. Det finnes jo enkelte salonger som har sånne naturfarger som ikke er tilsatt kjemikalier.

Maling utendørs er ikke noe problem. Men hold deg unna Tjæralin, den lukter ganske heftig. Vet ikke om den er så farlig men det er ganske ubehagelig å male med den så jeg ville ikke syns det var noe ok når jeg var gravid.

Skrevet

Hei, jeg farger håret hos frisøren, og kommer til å fortsette med deg. Men har gått tilbake til en brufarge som er mest mulig lik min egen, bare litt mer glans slik at jeg slipper å gjøre det så ofte. Men tror ikke det skal være farlig hos frisør. De sa selv at det skulle gå veldig fint. Må vel være verre for frisøren som er gravid å står å puster inn dette hver eneste dag.

Når det kommer til malig har jeg fått helt angst. Vet ikke om det er farlig, men jeg beiset et skap to kvelder i november. Satt da å pustet dette inn i to dager (malte inni også, så ble så strek lukt at jeg måtte stoppe opp for å få frisk luft) Jeg mistet da dagen etter, SA. Så denne gangen får alt bare stå! Ellers blir det samboer som får ta støyten. (Legen sa det sikker ikke var pga av det jeg mistet, men man begynner liksom å lure). Ikke for å skremme noen. SIkkert bare min tvangstanker. De bør vel kanskje vite slikt der man kjøper maling hvis man spørr?

Skrevet

-med en dårlig magefølelse på dette med maling lar jeg gubben ta seg av det selv;)

Men etterveksten må nok tas etterhvert og den jeg bruker er uten amoniakk. Det er jo ikke så vanlig lenger heller.

Skrevet

Jeg vil bare skyte inn her,at det absolutt IKKE er farlig å farge håret når du er gravid.. verken med eller uten amoniakk!

Dette vet jeg,for har jobbet som frisør i mange år nå...

Hvis man skulla holdt seg unna amoniakk,hadde jeg måttet sykemeldt meg jeg da,som må stå oppi all fargingen hver dag...

Fargene nå idag,er jo veldig mye mildere enn før i tiden også...

Hjemmefarging hadde jeg aldri villet anbefalt,uansett!

Så ta deg en tur til frisøren,med god samvittighet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...