Gå til innhold

Kan dere som har hatt brystbetennelse se her litt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk antibiotikakur igår da jeg har fått det. Antibiotika heter Diclocil og jeg må ta 4 om dagen i 10 dager. Babyen min var veldig urolig igår. Jeg tok og leste bruksanvisningen nå og der stod det at medisinen skilles ut i mormeleken og at man skal være forsiktig med å bruke den under amming. Spurte legen om dette igår men han sa at det ikke var farlig for babyen at jeg tok denne typen antibiotika.

Noen av dere som har erfaring med denne typen medisin. Jeg kjenner at jeg blir bekymret da jeg ikke har lyst til å ta noe som går utover babyen. Forstår heller ikke at jeg skal bruke den i 10 dager da jeg allerede er mye bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk apocillin når jeg hadde betennelse. Lille her ble skikkelig dårlig i magen, fikk og beskjed om at det ikke ville påvirke lille. Men er bare tull, alt du får i deg blir overført til lille. Jeg måtte pumpe meg resten av uken og gi lille mme. Ingen problem med ammingen etterpå heldigvis. Men det du kan prøve, fikk tips fra apoteket. Vent minst 1t fra du tar medisinen til du ammer. En del av virkningen har gått bort da. Så ta medisinen rett etter at du har ammet, da går det gjerne litt tid før lille skal ha mat igjen. Verd et forsøk. Jeg fikk desverre det tipset etter at jeg var ferdig med kuren,

Skrevet

Takk for tipset:) Da skjønner jeg hvorfor hun var så urolig igår,stakkars:(

Skrevet

Jeg fikk også apocillin da jeg hadde brystbetennelse, jeg fikk beskjed av legen om at det ikke var farlig for babyen men at den også kunne blir urolig i magen akkurat som vi kan bli av antibiotika..

Men ta hele kuren din, med førstemann fikk jeg først en 7-dagers kur, ble helt fin, men under en uke etter avsluttet kur hadde jeg 40 i feber og like vondt igjen. Så da måtte jeg starte på nytt igjen med en 10 dagers kur, veldig nedtur!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...