Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #1 Skrevet 3. mai 2009 Hei... noen gode råd? Vi har planer om å gifte oss i juli, 120 gjester er invitert, nesten alt er klart - har også forstått at utdrikkningslag er i emning både her og der... MEN så har jeg nettopp oppdaga at jeg er gravid! Hva gjør vi nå? Skal vi forts. bryllupet som planlagt? Alle vil i tilfelle finne ut av det tidlig p.g.a det "alternative" utdrikningslaget som må til. (forloveren min vet - og er i en fortvilt situasjon da hun må forklare for 20+ festklare jenter at det ikke blir fest..men hun får ikke si hvorfor) latterlig... ...men det er jo ikke det værste... Jeg er så dårlig...grøss tenk om det ikke gir seg. Kvalm og elendig på bryllupsdagen frister ikke noe særlig. Blir litt over 3 mnd på vei på dagen, så det fins jo håp... Veldig usikker på hva jeg skal gjøre... hadde blitt glad om noen har ett godt råd eller to?
Anonym bruker Skrevet 3. mai 2009 #2 Skrevet 3. mai 2009 Kusinen min giftet seg 2-3mnd på vei. Jeg tror nok de kanskje hadde prøvd en stund og så plutselig ble gravide når de hadde planlagt bryllup. Hva de gjorde med utdrikningslag vet jeg ikke, men mannen hennes fortalte det hvertfall til alle i talen i bryllupet selvom det var tidlig. Hadde det vært meg hadde jeg derimot flyttet bryllupet med en gang, ettersom jeg har vært gravid en gang før og da kastet opp mye til jeg var godt over 3mnd på vei og var mye kvalm til jeg var ca halvveis. Jeg hadde vært helt ærlig om hvorfor bryllupet blir flyttet, sånn at ikke noen tror at det blir avlyst fordi forholdet går dårlig.
Gjest Skrevet 4. mai 2009 #3 Skrevet 4. mai 2009 Dette er det utrolig vanskelig å svare på!!!! Jeg var ikke så kvalm de første månedene, men jeg hadde mye magesmerter, bekkenløsning og et helt enormt søvnbehov. Jeg kunne aldri ha giftet meg da jeg var 2 mnd på vei, men da jeg rundet 3 mnd var både utslittheten og bekkenløsninga borte. Da var jeg i storform resten av svangerskapet, og kunne planlagt og gjennomført opptil flere ganger. Men hvordan du får det, er det jo umulig å si noe om. Jeg synes uansett ikke at du bør avlyse bryllupet bare fordi du ikke vil at noen skal vite det tidlig, for det vil jo som oftest gå bra! Men om du vil utsette bryllupet, vil jo dette føre til en ganske lang utsettelse da. Vi gifter oss også i juli, og da er jenta vår 11 mnd. Synes det er litt tidlig etter fødselen egentlig, av flere årsaker: - jeg er fortsatt ikke nede i matchvekt ennå - jeg mistet mye hår da jeg ammet, og dette er nå på full fart ut igjen. Håret ser altså ikke ut, med 3 cm lange tuster rundt omkring i et ellers skulderlangt hår. Krysser fingrene for at frisøren fikser dette, men hun virka faktisk litt rådvill!! - hun er nå såpass stor at hun er redd fremmede, og vil til meg hele tiden. Det passer dårlig akkurat denne dagen! Jeg tror jeg ville ha gjennomført bryllupet likevel. Ja, det er stress å være gravid, men det er enda mer stress å være mamma! Forhåpentligvis og sannsynligvis går jo kvalmheten over innen den tid, og det å ikke kunne drikke alkohol i bryllupet sitt anser ikke jeg som verdens største tap, i allefall. Jeg er redd mitt bryllup ville blitt utsatt på ubestemt tid, for så å aldri blitt gjennomført (i allefall ikke i dets opprinnerlige, storslåtte størrelse som vi har planlagt). Lykke til med avgjørelsen i allefall!
Anonym bruker Skrevet 6. mai 2009 #4 Skrevet 6. mai 2009 Takk for gode råd! Har på følelsen at vårt bryllup også ville blitt utsatt på ubestemt tid om vi utsatte. Tror vi gjennomfører! Det er jo tross alt kjærligheten til hverandre som gjør at vi gifter oss, ikke den store festen ! Kjærligheten er jo spiren i magen bare ett glimrende bevis på! Håper og tror!! formen bedrer seg til den tid.
Anonym bruker Skrevet 11. mai 2009 #5 Skrevet 11. mai 2009 Hei, jeg ville gjennomført det hele. Jeg og min kjære skal gifte oss på sensommeren men er inne i en aktiv prøveperiode (2pp) Og mener det ikke er noe helftelser i å ha eller planlegge en spire :-) lykke til videre!
abba1221 Skrevet 11. mai 2009 #6 Skrevet 11. mai 2009 Eg skal gifte meg i juli og er då 30 veker å vei!! Har ert sjukmeldt heile svangerskapet, men vi skal nok kare å gjennomføre dagen med stil likavell:) Mor mi var ikkje gravid når ho gifta seg for 30 år sidan, men hadde 40 i feber og bihulebetendels. Ho hadde ikkje vøre oppa av senga siste veka fø bryllupt og måtte å frisøren til å komme heim til seg den stor dagen.så ein har inge garanti sjølv om ein ikkje er gravid! Pass på at du har mange som kan hjelp deg de siste veka, deleger arbeidsoppgåvene!! Lykke til, trur dokke kjem til å få ein fin dag om dokke velgr å gjennomføre bryllupet!!!
Cocco*med 2 små spirer* Skrevet 18. mai 2009 #7 Skrevet 18. mai 2009 Utifra min erfaring, så gjenomfør bryllupet, (med mindre det er veldig viktig for deg at du kan drikke alkohol). Jeg var gravid i 7 mnd. da vi giftet oss. jeg lå på sykehus en uke før bryllupet med premature rier. Men riene ble stoppet, og jeg slapp ut fra sykehuset. Var i knall form på bryllupsdagen! Ikke vondt eller dårlig. Jeg var våken i 24 timer, og sovnet lykkelig nygift kl. 5 søndag morgen. Tre dager senere kom vår sønn til verden, 7 uker for tidlig. Men vi rakk å bli gift, hadde et fantastisk bryllup, og fikk verdens skjøneste baby, dog litt tidligere enn planlagt. Det hele var hektsik, men likevel, jeg hadde gjort det igjen. Utrdikkningslaget mitt ble redusert, vi tok det uten alkohol og ablegøyer. Men ifbm. ett års bryllupsdagen skal mine forlovere ( jeg hadde to) og jeg på jentetur for å ta igjen det tapte. En meget god løsning synes vi...da får vi tatt igjen litt
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2009 #8 Skrevet 19. mai 2009 til syvende og sist er det kun du som kan avgjøre dette. men hadde vært meg, utsatt det et år med en gang. hvorfor ? jo mangen grunner. jeg skal ha øl og vin til maten, jeg skal ha utdrikkingslag. jeg vil ikke være dårlig i mitt bryllup. jeg vil at alle taler og sanger osv skal handle om oss to og ikke barna med en i magen blir det mye fokus på den og det er min/vår dag. passer kjolen da ? men det er min personlige mening slik føler jeg det. min mor var 3mnd på vei i sitt bryllup, var derfor de giftet seg . det samme med svigermor. veldig mangen jeg kjenner som var gravid, var også derfor de giftet seg akkurat da også da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå